خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

امسال صادرات می‌تواند پیشران رونق تولید باشد/ رزمندگانِ جبهه تولید با انگیزه کار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۵۳۲

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید بدون بازاریابی و فروش معنا ندارد و امسال صادرات می تواند پیشران و یکی از الزامات رونق تولید باشد.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، رضا رحمانی در بازدید از واحد تولید کننده منسوجات بهداشتی و درمانی در کلاردشت در خصوص تامین مالی واحدهای تولیدی، بیان کرد: هم در قالب احکام بودجه و تبصره ۱۸ و هم از تسهیلات نظام بانکی و بازار سرمایه برای واحدهای تولیدی می توان استفاده کرد اما بیشتر برای تامین مالی واحدها بانک‌محور هستیم.

نیاز مالی واحدهای تولیدی بر اساس تولید سال گذشته شان جمع بندی و در حال پیگیری است

وی با بیان اینکه برای تامین مالی واحدهای تولیدی تصمیماتی در سال گذشته عملیاتی شد، تصریح کرد: امسال نیز نیاز واحدها را بر اساس تولید سال های قبل محاسبه کردیم و به وزارت اقتصاد و بانک‌مرکزی اعلام شده که در کارگروه های ذیربط دولت مطرح و پیگیری می شود.

تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی از برنامه های اولویت دار ما است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص مواد اولیه واحدهای تولیدی نیز اضافه داد: بخشی از مواد اولیه داخلی است و برای بخشی که از خارج باید وارد شود، تامین ارز و تامین ریالی آن بخش یکی از برنامه های اولویت دار ما است.

امسال صادرات می تواند پیشران و یکی از الزامات رونق تولید باشد

رحمانی بازاریابی را پس از تامین مالی و تامین مواد اولیه از موضوعات مهم دانست و گفت: تولید بدون بازاریابی و فروش معنا ندارد و این مهم در قالب برنامه هایی پیگیری می شود که واحدها علاوه بر فروش داخلی به صادرات نیز توجه داشته باشند و امسال صادرات می تواند پیشران و یکی از الزامات رونق تولید باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از واحد تولید کننده منسوجات بهداشتی و درمانی در کلاردشت افزود: این کارخانه هم فناورانه است و هم کالایی استراتژیک تولید می کند و هم اشتغالزایی قابل توجهی دارد و از خروج ارز جلوگیری می کند که حتما باید مورد حمایت قرار بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه نصب تجهیزات این واحد تمام شده است، بیان کرد: این واحد باید هرچه سریعتر مورد بهره برداری قرار بگیرد، برای تامین سرمایه در گردش آن هم برنامه هایی داریم که این کارخانه سریعتر راه بیفتد.

حضور در استان ها و دیدار با صنعتگران برای رسیدن به یک اجماع مشترک از اهداف کاری ما است

رحمانی در ادامه در خصوص برنامه های خود برای بازدید از اینگونه واحدهای تولیدی کشور گفت: در سال جدید و با توجه به شرایط کشور حضور در استان ها و دیدار با صنعتگران و بررسی مسایل آنها جزو اهداف ما است تا به یک اجماع مشترک برسیم.

رزمندگان جبهه تولید با انگیزه کار می کنند

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی کنونی رزمندگان با انگیزه جبهه تولید نگذاشتند که کارخانه ها تعطیل شوند، افزود: تولید کنندگان با پشتکارشان در این شرایط، خوب از تولید حمایت کردند و تولید و تولید کننده علیرغم همه مشکلات آماده اند و فقط باید در این راه مشکلاتشان تسهیل شود، مثلا همین واحدی که الان بازدید کردیم با یک توجه جزیی تا ۶۰۰ نفر اشتغال می تواند درست کند.

ایجاد یک شغل در واقع ایجاد یک پروژه است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه اشتغال جوانان دغدغه مسئولان کشور است، تصریح کرد: ایجاد یک شغل در واقع ایجاد یک پروژه است و همه باید این موضوع را احساس کنند.

گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز جمعه و در یک روز تعطیل برای انجام چند برنامه کاری به استان مازندران سفر کرده است‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز