خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور تاکید کرد:

همکاری همه جانبه دادسراهای کشور با نظام مالیاتی

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۹۳۸

دادستان کل کشور بر همکاری همه جانبه با نظام مالیاتی و حمایت از برنامه های کلیدی سازمان امور مالیاتی کشور، به ویژه برنامه های مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه، روز چهارشنبه دوم مرداد ماه با دادستان کل کشور دیدار و موضوعات و مسایل مربوط به نظام مالیاتی را مورد بحث قرار دادند.

دادستان کل کشور در این دیدار، بر ضرورت آسیب شناسی دقیق و علمی وضع موجود به منظور حل مشکلات و مسایل جاری اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام مالیاتی از اولویت‌های مهم است و دادستانی کل کشور، از هیچ کمک و مساعدتی در جهت تحقق اهداف نظام مالیاتی به ویژه مبارزه با فرار مالیاتی و برقراری عدالت مالیاتی دریغ نمی‎کند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری، با اعلام آمادگی این دستگاه مبنی بر همکاری، تعامل و تبادل تجربیات میان سازمان امور مالیاتی کشور و دادستانی کل کشور، اظهار داشت: بی‌تردید اعتماد عمومی یک سرمایه اجتماعی است که مسیر تحقق اهداف کلان کشور در همه زمینه ها را هموار می سازد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این دیدار، گزارشی از اهداف، ماموریت‌ها و دستاوردهای نظام مالیاتی در حوزه‌های مختلف ارایه کرد و گفت: هم اکنون توسعه و ارتقای زیرساخت‌های فرایندی و اطلاعاتی سازمان در دستور کار قرار دارد که با اجرای آن، عملا شاهد شفاف شدن لایه های مختلف اقتصاد کشور، کاهش فرارهای مالیاتی و افزایش درآمدهای کشور خواهیم بود.

دکتر امید علی پارسا تصریح کرد: در حال حاضر، هوشمند سازی مبتنی بر ریزداده ها از مهمترین برنامه های این سازمان محسوب می شود و در تلاش هستیم در حداقل زمان ممکن، اشراف اطلاعاتی ممیزان مالیاتی بر فعالیت های اقتصادی را ارتقا ببخشیم.

وی در ادامه به نمونه ای از همکاری ها و تجربیات موفق مربوط به تعامل سازمان امور مالیاتی و دادستانی کل کشور در یکی از استان های کشور اشاره کرد و گفت: بی تردید این شکل از همکاری دوجانبه و موفق، می تواند به الگویی قابل تسری به تمامی استان ها مطرح شود و عزم سازمان امور مالیاتی کشور برای توسعه همکاری ها با همه دستگاه ها و نهادهای قضایی و انتظامی در جهت هم افزایی هر چه بیشتر، جدی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز