خبرگزاری کار ایران

رئیس سابق بنیاد مستضعفان:

درآمد ۳۶۰۰۰ میلیارد تومانی از فروش شرکت‌های بنیاد/ کاهش هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان از ۲۲ شرکت به ۱۰ شرکت

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۹۱۲

رئیس سابق بنیاد مستضعفان اظهار داشت: صادرات و ارزآوری بنیاد از حدود ۳۰۰ میلیون یورو در سال ۹۴ به حدود ۹۰۰ میلیون یورو در سال ۹۷ رسیده است که نشان از اجرای اقتصاد مقاومتی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد سعیدی‌کیا امروز در مراسم تودیع خود در بنیاد مستضعفان با بیان اینکه خداوند متعال را شاکر و سپاسگزار مقام معظم رهبری هستم که فرصت این پنج سال خدمت را به من دادند، گفت: پنج سال قبل در چنین روزهایی هنگامی که آقا حکم هدایت و مدیریت بنیاد را به من ارائه کردند، شش جهت‌گیری اصلی برای بنیاد انتخاب شد.

وی با اشاره به جهت‌گیری‌های اصلی برای اداره بنیاد گفت: تبدیل بنیاد به یک بنیاد مستضعفان و به معنای واقعی کلمه، خارج کردن یک منطقه محروم از محرومیت و سپس مناطق دیگر، تجدید ساختار بنیاد و کاهش بروکراسی، ترویج و اجرای مدیریت جهادی و به کارگیری جوانان متعهد و ارزشی در بنیاد، توجه به امور فرهنگی در بنیاد و مدیریت بهینه فعالیت‌های بنیاد در بخش اقتصادی از جمله فعالیت‌هایی بود که برای اداره بنیاد مشخص شد.

وی ادامه داد: بنیاد علوی بازوی توانمند بنیاد در محرومیت‌زدایی است. در این مدت 84 هزار مورد سند املاک علوی به محرومان ارائه شد.

رئیس سابق بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تامین خانه خانواده‌های پرمعلول با مشارکت بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و سایر نهادها از جمله اقدامات بنیاد در این مدت بوده است، گفت: حمایت از خانواده‌های با سه نوزاد و بیشتر، ساخت مدارس، بیمارستان‌ها، سفر زیارتی ارزان‌قیمت، تامین کل سیمان بازسازی خانه‌های سانحه‌دیده به طور رایگان و ارائه سبد کالا به مادران باردار از جمله دیگر اقدامات بوده است.

سعیدی‌کیا اظهار داشت: با هماهنگی بنیاد علوی، معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری و بانک سینا در سه سال گذشته برای هر استان در دو سال اول هر سال 20 میلیارد و در سال بعد 25 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و برای هر طرح در روستا حداکثر 5/2 میلیارد تومان تامین و ابلاغ شد.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در مناطق محروم اظهار داشت: از طریق اشتغال تولیدی و خدماتی کارآفرینان مستعد در صحنه اقتصادی کشور امکان ظهور و بروز پیدا کردند و تعداد اشتغال به بیش از 22000 نفر مستقیم شکل گرفته است.

عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در قلعه گنج پس از مدتی بررسی همه‌جانبه مدل آبادانی و پیشرفت طراحی و به اجرا گذاشته شد، گفت: در این مدل از تجربه و دانش موجود در کشور بهره‌گیری کردیم. شعار ما؛ کار با مردم برای مردم با جهت‌گیری توانمندسازی و معیشت پایدار بوده است.

وی با بیان اینکه در قلعه گنج با وام گروه‌های توسعه روستایی و وام‌های یارانه‌دار روستایی که علاوه بر سهمیه استان برای قلعه گنج و سایر مناطق نیز سهمیه تهیه شده اشتغال بسیار بالایی صورت گرفته گفت: با شهادت مکتوب استانداری کرمان نرخ بیکاری از 25 درصد به تک رقمی کاهش یافته و ناهنجاری‌ها هم تا 70 درصد کمتر شده است.

وی با بیان اینکه در مورد تجدید ساختار و کاهش بروکراسی کارگروه ساماندهی شکل گرفته است، گفت: تعداد هلدینگ‌ها از 22 شرکت به 10 شرکت کاهش یافته و در همین جریان فروش، ادغام و انحلال بیش از 80 شرکت انجام شد.

سعیدی‌کیا افزود: در برنامه بنیاد ورود شرکت‌ها به بورس به یک اصل تبدیل شده و تعداد 9 شرکت به بورس وارد شده و تعداد 11 شرکت شرایط پذیرش ورود در بورس را پیدا کردند.

سعیدی‌کیا با اشاره به مدیریت بهینه فعالیت‌های اقتصادی در بنیاد مستضعفان تاکید کرد: در فضای تحریم و رکود اقتصادی کشور، با تلاش همکاران ما در بنیاد به طور متوسط سالانه حداقل 10 درصد رشد را محقق کرده‌ایم که این نشان از توانمندی کشور در اجرای اقتصاد مقاومتی را دارد.

وی ادامه داد: در بنیاد از فعالیت‌های کوچک پرهیز می‌شود و به شرکت‌های پیمانکاری ابلاغ شده که در مناقصات کمتر از 100 میلیارد تومان ورود نکنند.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه در بخش صنایع بزرگ شکل‌گیری زنجیره‌های تولید فولاد با قوت ادامه یافته گفت: فولاد تولیدی بنیاد به 15 کشور جهان صادر می‌شود و تعامل بسیار خوبی با دولت در پروژه‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان با بیان اینکه آزادراه تهران- شمال که به صورت آرزو برای مردم عزیز درآمده بود، در تفاهم کامل با دولت پیش می‌رود، گفت: این پروژه تابلویی از توانمنادیهای فنی و مهندسی کشور است که تماماً با خلاقیت‌ها و مشاورین و پیمانکاران در دست اجرا است و ماه‌های آینده منطقه یک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: صادرات و ارزآوری بنیاد از حدود 300 میلیون یورو در سال 94 به حدود 900 میلیون یورو در سال 97 رسیده است که نشان از اجرای اقتصاد مقاومتی دارد.

سعیدی‌کیا گفت: فروش شرکت‌های بنیاد از 24000 میلیارد تومان در سال 93 به 36000 میلیارد تومان در سال 97 رسیده که نسبت به سال 96، 15 درصد رشد داشته است.

وی افزود: شرکت‌های بنیاد در تمام سال‌های گذشته مالیات خود را به تدریج پرداخته‌اند و بنیاد تا سال 96 مالیات خود را پرداخت و مفاصا اخذ کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز