خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان تهران خبر داد:

جهش بی‌سابقه مصرف آب تهران در هفته جاری/ افزایش 4 درصدی مصرف آب پایتخت نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۳۴۱

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: این هفته در تهران رکورد بی‌سابقه مصرف سه میلیون و 700 هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز به ثبت رسیده است، به‌طوری‌که تاکنون در پایتخت شاهد این میزان مصرف آب در طول یک روز نبوده‌ایم.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمدرضا بختیاری" با بیان این مطلب افزود: افزایش دو درجه‌ای دمای هوای تهران موجب شده تا مصرف آب پایتخت رشد معناداری پیدا کند.

وی یادآور شد: سال گذشته در همین بازه زمانی مصرف آب روزانه تهران حدود سه میلیون و 450 هزار مترمکعب بوده است، بنابراین میزان مصرف آب تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 250 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: هر ساله با افزایش جمعیت، مصرف آب بین دو تا 2.5 درصد افزایش پیدا می‌کند، اما متاسفانه امسال میزان مصرف آب شهروندان تهرانی حدود چهار درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این رشد مصرف در برخی از روزهای تابستان به بیش از هفت درصد نیز رسیده است.

بختیاری تصریح کرد: بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری موجب شده است تا تصور غلطی در جامعه مبنی بر رفع مشکل کم آبی ایجاد شود، همین مسئله در کنار افزایش دمای هوا و ماندگاری آن موجب شده است تا مصرف امسال آب تهران به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز