خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی اعلام کرد:

آغاز هوشمندسازی مدارس از مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۹۳۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه هوشمندسازی مدارس از مناطق محروم آغاز خواهد شد اظهار کرد: تمام مدارس کشور تا پایان سال 98 به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

 به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش در حاشیه نمایشگاه الکامپ با اعلام این مطلب افزود: تا پایان سال جاری با آمادگی زیرساخت‌ها هوشمندسازی تمام مدارس اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش امضا کردیم اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات در مناطق کم‌برخوردار و شهرهای زیر 20 هزار خانوار به صورت رایگان در نظر گرفته شده و اتصال سایر مدارس بر مبنای تعرفه‌گذاری با تخفیف‌های ویژه و اعتبارات بودجه‌ای انجام می‌شود.

جهرمی با تاکید بر اینکه در خدمات محتوای الکترونیک به مدارس نظارت وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش به طور همزمان نیاز است افزود: بخش خصوصی محصولات خود در این حوزه را به به صورت ابری به مدارس ارائه خواهند داد.

وی اضافه کرد: تجهیز مدارس به رایانه، استفاده از بردهای هوشمند و ایجاد امکانات در مدارس از جمله برنامه‌هایی هستند که در تفاهم‌نامه‌های مذکور به آن توجه شده است.

وی درباره علت تاخیر 10 ساله اجرایی شدن مدارس هوشمند گفت: تا امروز موضوع هوشمندسازی مدارس به صورت قانون نبوده است اما هم اکنون در برنامه ششم توسعه هوشمندسازی مدارس به وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش تکلیف شده است.

آذری جهرمی ادامه داد: تفاهم‌نامه امروز در راستای تقسیم مسئولیت ملی در اجرای این قانون به امضا رسید.

وی در پاسخ به سوالی درباره محدودیت سازی استفاده از گوشی تلفن همراه در مدارس گفت:‌ این موضوع تنها مربوط به ایران نیست و در بسیاری از کشورها استفاده از تلفن همراه در مدارس ممنوع است.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم اینکه مدارس مجهز به تجهیزات الکترونیکی نیستند دلیلی برای آزادسازی استفاده از موبایل در مدارس نیست.

وزیر ارتباطات در ادامه سخنان خود درباره سند توسعه شهر هوشمند نیز گفت:‌ ایجاد شهر هوشمند وظیفه وزارت ارتباطات است اما مدیریت آن بر عهده شهرداری‌ها است در این زمینه نیز ما تفاهم‌نامه‌هایی را با شهرداری تهران، کیش و شیراز به امضا رسانده‌ایم تا مدل مفهومی شهر هوشمند به صورت پایلوت در آنها پیاده‌سازی و پس از آن سندی را با عنوان مرجع با سایر شهرها تدوین کنیم.

آذری جهرمی دلایل کندی انجام شهر هوشمند را تغییر مدیریت در شهرداری تهران و منطقه آزاد کیش عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شهردار جدید تهران کارگروهی را برای اجرای این پروژه تشکیل داده است و در نهایت سندی به تصویب شورای شهر رسیده است.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: ممکن است فرآیند قانون گذاری توسعه شهر هوشمند و الزامات آن در مجلس زمان‌بر باشد و نباید انتظار داشت به این زودی این مهم در تمام شهرهای کشور اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز