خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت بیان کرد:

صرفه‌جویی 85 میلیون یورویی در داخلی‌سازی قطعات/ انعقاد 740 میلیارد تومان قرارداد با قطعه‌سازان داخلی

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۸۰۸

معاون صنایع وزیر صمت گفت: تا به امروز 740 میلیارد تومان قرارداد با قطعه‌سازان داخلی برای خودروهای پرتیراژ به امضا رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرشاد مقیمی معاون صنایع وزیر صمت در مراسم نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو گفت: تا به امروز 740 میلیارد تومان قرارداد با قطعه‌سازان داخلی برای خودروهای پرتیراژ به امضا رسیده است تا از این پس این قطعات در داخل کشور تولید شود.

وی افزود: با داخلی‌سازی این قطعات شاهد صرفه‌جویی 85 میلیون یورویی در صنعت خودرو خواهیم بود. در این قراردادها 32 قطعه‌ساز کشور اقدام به تولید 35 قطعه وارداتی خودرو خواهند کرد.

معاون صنایع وزیر صمت گفت: شرکت‌هایی که این قطعات را تولید می‌کنند هیچکدام از زیرمجموعه‌های خودروسازان نیستند.این قطعات برای اولین بار در داخل کشور تولید می‌شوند و هیچ سرمایه‌گذاری از سوی دولت و یا شرکت‌های خارجی صورت نگرفته و تماماً از ظرفیت قطعه‌سازی بخش خصوصی کشور کمک گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تا پایان سال پنج میز تخصصی دیگر در این حوزه برگزار خواهد شد و پس از تولید انبوه این قطعات تعرفه واردات آنها نیز تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز