خبرگزاری کار ایران

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تحریم‌ها اثر روانی خود را از دست داده است/ تلاش برای خودکفایی در 12 زنجیره صنعت

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۸۰۳

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه نهادها پشتیبان داخلی‌سازی هستند و با استفاده از جلسات سران قوا تصمیم‌گیریها سریع‌تر شده و انشاالله جنگ اقتصادی را با استقلال تولید به پایان خواهیم برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تراز تجاری کشور گفت: تراز تجاری 30 میلیارد دلار نتیجه تحریم آمریکا است و تنها راه‌حل مقابله با آن تقویت تولید داخل و کاهش وابستگی به خارج است.

باید از چتر تحریم بیرون بیاییم

وی ادامه داد: آنچه که امروز شروع شده بخش کوچکی از نهضت ساخت داخل است. جنگی که آمریکا شروع کرده بلندمدت خواهد بود و همانطور که در برجام قصد نداشت تحریم‌ها را بردارد، اگر بر فرض دوباره با ما به یک توافق برسد و یکسری تحریم‌ها را تعلیق کند، دوباره همه آنها با یک امضا برخواهند گشت. پس باید سعی کنیم از چتر تحریم بیرون بیاییم و مشکلات خود را به صورت کامل حل کنیم. استراتژی قطعی ما باید تولید کالای ایرانی و رونق تولید داخل باشد.

آقامحمدی ادامه داد: امیدوارم حالا که نوبت قطعه‌سازان شده است آنها پیشنهادات خود را ارائه دهند و با قراردادهای بلندمدت و تجمیع تقاضا به سمت خودکفایی داخلی برویم.

اثر روانی تحریم برطرف شده

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما در حوزه وزارت صمت 12 زنجیره داریم که در همه آنها باید به خودکفایی برسیم. در صورت اتفاق این امر، تحریم‌ها قدرت خود را از دست خواهند داد. در ماه‌های اخیر اثر روانی تحریم‌ها برطرف شده و مانند قبل با یک طرح یا اظهار نظر بازار ارز به هم نمی‌ریزد. برای همین است که اکنون حرفهای عجیب و غریب می‌زنند، کشتی می‌گیرند و یا ادعای زدن پهباد می‌کنند.

جنگ اقتصادی با استقلال تولید به پایان می‌رسد

وی ادامه داد: با اعمال تحریم‌ها صنعت خودرو زمین خورد اما دیدیم که سریع بلند شد و به روند پیشرفت خود ادامه داد. برای این کار نیاز است که معاونت علمی به همراه دانشگاه‌های تخصصی فعالیت خود را دوچندان کنند. با این هماهنگی‌هایی که صورت گرفته امیدواریم خبرهای خوبی در آینده منتشر شود. همه نهادها پشتیبان داخلی‌سازی هستند و با استفاده از جلسات سران قوا تصمیم‌گیریها سریع‌تر شده و انشاالله جنگ اقتصادی را با استقلال تولید به پایان خواهیم برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز