خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران‌خودرو بیان کرد:

۱۵۰ میلیون یورو خسارت ثبت شده بابت ترک قرارداد پژو/ ۳۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۰۸ به زودی تحویل داده خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۷۹۰

مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت: من این مورد را برای اولین بار اعلام می‌کنم که مطابق قرارداد در چهار سال اخیر ما بیش از ۱۵۰ یورو خسارت در دفاتر خود منعکس کرده‌ایم و این بار پژو بابت فسخ قرارداد بازنده است.

به گزارش خبرنگار اقصادی ایلنا، در مراسم رونمایی از تولید آزمایشی پژو 301 هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌خودرو در خصوص قرارداد این شرکت با مجموعه پژو گفت: در تحریم اول پژو با ایران‌خودرو قرارداد CKV داشت و وقتی ایران را تحریم کرد دیگر قطعات را به ما نداد و حتی در آن زمان یک گشایش اعتبار 200 میلیون یورویی صورت گرفته بود که حاضر نشد قطعا را بدهد.

وی ادامه داد: پیش از برجام مذاکرات ما با پژو آغاز شد و همزمان کارشناسان ما در بخش قوای محرکه شروع به فعالیت کردند. شرکت پژو به دنبال تمدید قرارداد قبلی بود که ما با همراهی آقای نعمت‌زاده وزیر وقت صمت حاضر به انجام آن نشدیم و یک قرارداد خوبی را تهیه کردیم که امروز شاهد ثمره آن هستیم. ما در همکاری با رنو تجربه‌ای کسب کرده بودیم، این شرکت داخلی سازی قطعات را بر عهده شرکت رنوپارس گذاشته بود و رنوپارس نیز زیرمجموعه رنو بود و هنگامی که این شرکت ایران را ترک کرد رنوپارس نیز حاضر به تامین قطعات نشد. مدیران پژو نیز به دنبال معرفی شرکت ایکاب به همین منظور بودند اما ما قبول نکردیم و شرکت ساپکو را معرفی کردیم.

یکه‌زارع افزود: وقتی پژو ایران را ترک کرد ساپکو به کار خود ادامه داد و امروز با همکاری 300 قطعه‌ساز پژو 301 را تامین قطعه کرده است به طوری که در بدبینانه‌ترین حالت، اولین محصول پژو 301 در اردیبهشت 99 به مشتری تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در بحث موتور نیز به خودکفایی 80 درصد رسیدیم و امروز موتور IC5 با 80 درصد خودکفایی تولید می‌کنیم که علاوه بر پژو 301 و خودروهای دیگر استفاده شود.

وی افزود: ما باید بین تولید پژو 2008 و 301 یکی را انتخاب می‌کردیم. در 2008 ما 16 هزار دستگاه تعهد داریم که 3 هزار دستگاه آن مانده و امیدواریم با همکاری قطعه‌سازان به زودی آن را تحویل دهیم. ما همین تولید 2008 را ادامه می‌دادیم نهایتا سالانه 20 هزار در سال تهیه می‌کردیم اما اکنون در سال اول 10 هزار عدد پژو 301 تولید خواهیم کرد.

وی با اشاره به عکس‌العمل پژو به تولید پژو 301 گفت: مدیران این شرکت به ما گفتند اجازه تولید ندارید اما ما اعلام کردیم که شما نباید به خاطر تحریم یک کشور دیگر قرارداد را ترک می‌کردید پس ما به فعالیت خود ادامه می‌دهیم. من این مورد را برای اولین بار اعلام می‌کنم که مطابق قرارداد در چهار سال اخیر ما بیش از 150 یورو خسارت در دفاتر خود منعکس کرده‌ایم و این بار پژو بابت فسخ قرارداد بازنده است. در حالی که ما صاحب یک پلتفرم ماژور شدیم و می‌توانیم خودروهای مختلفی را بر روی آن تولید کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز