خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

تکمیل ساخت و طراحی سه ماهواره در سال جاری/ یک ماهواره سنجشی و یک ماهواره مخابراتی در مدار قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۷۳۱

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه امسال ساخت و طراحی سه ماهواره در کشور کامل می‌شود، اظهار کرد: امسال در نظر داریم در صورت فراهم بودن شرایط، یک ماهواره سنجشی و یک ماهواره مخابراتی را در مدار قرار دهیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مرتضی براری در سفر به استان آذربایجان غربی با اشاره به مزایای داده های فضایی برای توسعه و ایجاد بهره وری در ابعاد مختلف این استان، گفت: این داده ها 40 سال است که توسط سازمان فضایی جمع آوری شده است و امروز ما دو سیاست را در این حوزه پیگیری می کنیم، یکی آزادسازی این داده ها برای بهرمندی دستگاه های مختلف و دومی ایجاد کسب و کار در این حوزه و ایجاد ارزش افزوده این داده ها در حوزه های مختلف است.

وی افزود:با اتکا به دانش بومی در حوزه فضایی در منطقه با اقتدار اول هستیم و امیدواریم با استفاده از این داده ها با توجه به پتانسیل موجود در حوزه های کشاورزی،محیط زیست،منابع طبیعی، گردشگری آذربایجان غربی بتوانم برای توسعه کسب و کار فضاپایه استان کمک کنیم.

براری با تاکید بر توسعه کسب و کارهای فضاپایه و ارائه خدمات از طریق داده های ماهواره ای عنوان کرد:امروزه استفاده از داده های فضایی و تبدیل آن به اطلاعات دارای ارزش افزوده در بهروری بسیار موثر است و انتظار داریم مدیران بخش دولتی با توجه به این معقوله و به کمک شرکت ها و استارت آپ های بومی برای تبدیل داده های به اطلاعات ارزش افزوده قدم بردارند. 

رییس سازمان فضایی ایران ضمن اشاره به بخش های کشاورزی، هواشناسی وگردشگری  آذربایجان غربی یادآور شد: باید داده های ماهواره ای را آزاد سازی کنیم ودر اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا ضمن ایجاد ارزش افزوده، این داده ها به ثروت تبدیل شوند و شاهد رونق خدمات در این بخش هاباشیم.

براری با اشاره به طرح نوآفرین افزود: این طرح با چهار مولفه ابزارهای قانونی ،سرمایه گذار،محل و کمک های مدیریتی پیش بینی شده است که تمام دغدغه های جوانان اعم از بیمه و معافیت های مالیاتی تا پنج سال در آن دیده شده است و با توجه به نرخ بالای بیکاری استان هدف از سفر ما کاهش نرخ بیکاری و توانمندسازی اقتصاد محلی است.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر این مطلب که باید داده های ماهواره ای موجود در کشور به اشتراک گذاشته شود تا در جهت ارائه خدمات به روز و کاربردی به جامعه مورد بهره برداری قرار گیرد ،عنوان کرد:قرار دادن اطلاعات در اختیار کشاورز از طریق اپلیکیشن های موبایلی و جذب سرمایه گذار در بخش ایجاد جاذبه های گردشگری فضایی به توانمدسازی اقتصاد استان کمک می کند. 

براری توسعه اقتصادی و افزایش اشتغالزایی را مهمترین شاخص های برنامه سال ۹۷ حوزه فضایی دانست و ابراز امیدواری کرد تا با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص رونق اقتصادی، بهبود معیشت و حمایت از تولیدات داخلی، در سال پیش رو بتوانیم با همکاری موثر با شتاب دهنده ها جهت ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوین و حمایت از بخش خصوصی، گامی موثر در جهت تحقق دغدغه های ایشان برداریم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز