خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت استان بابل عراق در گفت‌وگو با ایلنا:

بازرگانان ایرانی برای حضور در پروژه‌های موصل به دنبال تاسیس شرکت مشترک باشند/ شهرک‌های صنعتی مرزی به کاهش بیکاری کمک می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۷۸۱

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت استان بابل عراق گفت: ما باید به سمت تاسیس شرکت‌های مشترک برویم، شهرک‌های صنعتی مشترک در مناطق مرزی می‌تواند به این مسئله کمک کند اما بیشتر منابع و نیروی کار در مناطق داخلی عراق است خصوصا آنکه در بحث پروژه‌های عمرانی، اکنون اوج فعالیت‌ها در استان موصل است که به تازگی آزاد شده و خرابی‌های فراوان دارد پس نیاز است شرکت‌های مشترک در داخل عراق به ثبت برسد.

مرتضی بحیه رئیس اتاق بازرگانی و صنعت بابل عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا  در خصوص همکاری تاجران ایرانی با تاجران و صنعتگران این استان عراق گفت: ما تاجران ایرانی را همانند برادران خود می‌دانیم همانطور که ایران را به عنوان وطن دوم خود می‌شناسیم. اتاق‌های بازرگانی مشترک مکان مناسبی برای گسترش روابط تجاری دو کشور است و ما به دنبال این هستیم که با برنامه‌ریزی و به صورت هدفمند به این همکاری‌ها عمق بدهیم.

وی ادامه داد: یکی از این راه‌ها ایجاد پروژه‌های مشترک صنعتی است، ما باید به سمت تاسیس شرکت‌های مشترک برویم. شهرک‌های صنعتی مشترک در مناطق مرزی می‌توانند به این مسئله کمک کند اما بیشتر منابع و نیروی کار در مناطق داخلی عراق است خصوصا آنکه در بحث پروژه‌های عمرانی اکنون اوج فعالیت‌ها در استان موصل است که به تازگی آزاد شده و خرابی‌های فراوان دارد. پس نیاز است شرکت‌های مشترک در داخل عراق به ثبت برسد. با وجود این شرکت‌ها، می‌توانیم علاوه بر تامین مواد مورد نیاز عراق در پروژه‌های پیمانکاری با قدرت بیشتری وارد شویم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت بابل عراق تصریح کرد: دانش فنی و نیروی کار ماهر ایران با سرمایه عراق می‌تواند تیمی خوبی را تشکیل دهد ضمن آنکه اکنون مهمترین مشکل دو کشور حجم بالای بیکاری است و ما به دنبال این هستیم با گسترش صنایع داخلی عراق و اعمال تعرفه‌های گمرکی و جلوگیری از دامپینگ از این سیاست حمایت کنیم.

وی ادامه داد: اکنون تعرفه مواد اولیه به شدت کاهش پیدا کرده و تاجران ایرانی باید این مسئله را در نظر داشته باشند و اقدام به صادارت اینگونه مواد به عراق کنند اگر هم به دنبال ارزش افزوده هستند بهترین روش این است که با تاجران عراقی شرکت مشترک تاسیس کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز