خبرگزاری کار ایران

نگاهی به بازارهای بورس امروز آسیا

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۴۶۱

بورس های آسیایی میان ترس از ادامه جنگ تجاری و امید به رونق اقتصادی، امروز -جمعه- شاهد فراز و فرود جزئی بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سهام‌های آسیایی امروز -جمعه- در میان بیم‌ها و امیدهای مذاکرات چین و آمریکا افت و خیز متوالی را تجربه کرد.

چین اواخر ماه جاری میلادی آمار اقتصادی خود را منتشر خواهد کرد که انتظار می‌رود با کاهش رشد اقتصادی جهان تقاضا برای عرضه محصولات کارخانجات کمتر شود.

مطابق آمار غیر رسمی، چین کمترین میزان تولید ناخالص داخلی را در ۲۷ سال گذشته داشته است که توجه مسئولان برای تزریق رونق به بازار را معطوف به خود کرده است.

شاخص «ام‌اس‌سی‌آی» به میزان یک دهم درصد رشد داشت و به همین صورت بورس ترکیبی شانگهای نیز هفت دهم درصد با افزایش روبه‌رو بود.

«کوسپی» کره‌جنوبی نیز به میزان ۳۷ صدم درصد افزایش داشت.  این در حالی است که بورس ترکیبی نزدک نیز هشت صدم درصد با کاهش مواجه بود و همینطور «اس اند پی» با ۲۴ صدم درصد رشد به سه هزار و ۱۱ واحد رسید.

این در حالی است که توئیت «دونالد ترامپ»رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم خرید محصولات کشاورزان آمریکایی توسط چین باعث شد نگرانی در مورد جنگ تجاری افزایش یابد.

شاخص دلار نیز با پنج صدم درصد کاهش در برابر ین ژاپن مواجه بود. در حالی که یورو هشت صدم درصد رشد داشت.

طلا نیز با ۲۸ صدم درصد افزایش به هزار و ۴۰۷ دلار و ۶۰ سنت به ازای هر اونس رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز