خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز:

کونلون چین ۱۷ درصد کارمزد از ما می‌خواهد/ ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود رانت و فساد نیز کم خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۹۴۸

امینی گفت: اکنون بانک مرکزی، بانک کونلون چین را به ما معرفی کرده که این بانک از ما ۱۶ تا ۱۷ درصد کارمزد طلب کرده است که فشار زیادی را به ما تحمیل می‌کند و در نتیجه باعث افزایش قیمت‌های دامی خواهد شد.

محسن امینی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص آخرین وضعیت تامین بازار نهاد‌ه‌های دامی و ذرت گفت:پس از فراز و فرودهای بسیار، اکنون وضعیت متناسب است و با پیگیری‌های وزارت جهاد و صمت و هماهنگی‌های به عمل آمده با تشکل‌ها و واردکننده‌ها، بازار به ثبات رسیده است.

وی ادامه داد: اما مشکلی که جدیدا به وجود آمده تامین ارز است. تا پیش از این، بانک مرکزی ما را به بانک‌های اروپایی، ترکیه و روسیه معرفی می‌کرد و با پرداخت مبلغی کارمزد، ما پول را به حساب فروشنده منتقل می‌کردیم که البته رقم آن متفاوت بود اما نهایتا به بیش از ۴ درصد نمی‌رسید.

امینی ادامه داد: اما اکنون بانک مرکزی بانک کونلون چین را به ما معرفی کرده که این بانک از ما طلب ۱۶ تا ۱۷ درصدی کارمزد کرده است که فشار زیادی را به ما تحمیل می‌کند و در نتیجه باعث افزایش قیمت‌های دامی خواهد شد.

وی در خصوص تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاد‌های دامی و ذرت گفت: ما به عنوان فعالان بخش خصوصی موافق حذف این نرخ هستیم چون چیزی به غیر از رانت و فساد به وجود نخواهد آورد. اگر تمامی کالاها با قیمت واقعی عرضه شوند سیستم عرضه و تقاضا به تعادل خواهد رسید اما به شرطی که به طور کامل از سیستم ارزی کشور حذف شود. اگر بخشی از واردات ذرت ارز یارانه‌ای بگیرند یا شکر بگیرد و سویا نگیرد، سبب به هم ریختگی بازار خواهد شد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و برزیل در پایان تصریح کرد: اکنون اصلی‌ترین کشور  تامین کننده نهاد‌های دامی و سویا برزیل است و به دلیل اینکه حجم بالایی از نهادهای دامی ذرت و گوشت از این کشور تامین می‌شود شاهد افزایش حجم تبادلات تجاری بین دو کشور  هستیم و در اکثر مواقع تراز تجاری ما منفی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز