خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور:

مطالبات شبکه تامین از صنعت خودرو ۲۲ هزار میلیارد تومان است/ از ۸۴۴ میلیون یورو مقرر، یک یورو هم پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۷۹۷

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی اظهار داشت: خودروسازها ۹۰۰ هزار خودرو را به مردم پیش‌فروش کردند که تامین تدارک و انجام تعهدات بستگی به تامین نقدینگی دارد که این میزان تقریبا ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه کل مطالبات شبکه تامین از صنعت خودرو ۲۲ هزار میلیارد تومان است، گفت: خودروسازها ۹۰۰ هزار خودرو را به مردم پیش‌فروش کردند که تامین تدارک و انجام تعهدات بستگی به تامین نقدینگی دارد که این میزان تقریبا ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: بر همین اساس ما پیشنهاد دادیم که ۹ هزار میلیارد تومان از محل مطالبات معوق پرداخت شود و ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای رونق این صنعت اختصاص یابد.

نجفی‌منش در پاسخ به این سوال که آیا حاضر به دریافت خودرو در قبال مطالبات خود هستید، گفت: اگر خودروسازان قادر باشند، ما حاضر هستیم اما در شرایط کنونی این موضوع می‌تواند در تامین خودروهای پیش‌فروش شده اخلال و مشکل‌آفرین باشد.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور خاطرنشان کرد: ما برای تامین نقدینگی قطعه‌سازان پیشنهاد دادیم که ۱۱ هزار میلیارد تومان اختصاص یابد و بازپرداخت آن توسط خودروسازان صورت بگیرد که تصمیم بر آن شد که ۴ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی و ۸۴۴ میلیون یورو بصورت ارزی پرداخت شود که تا اسفند سال گذشته ۳۸۵۰ میلیون تومان پرداخت شد اما از بخش یورویی یک یورو هم اختصاص نیافت که اگر همان موقع پرداخت می‌شد، امروز با کسری قطعات مواجه نبودیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز