خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده فضایی ایران خبر داد:

پروژه «بلوک انتقال مداری» به اتمام رسید/ رونمایی ار پروژه ماهواره سنجش پارس 2 به زودی

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۵۴۱

رئیس پژوهشکده فضایی ایران گفت: با تست‌هایی که شب گذشته توسط پژوهشکده انجام شد، موفق به اتمام رساندن پروژه کلیدی بلوک انتقال مداری شدیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین صمیمی در مراسم اختتامیه گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فضایی با اعلام این خبر افزود: با به اتمام رسیدن پروژه کلیدی بلوک انتقال مداری ارتفاع مدارها از 400 به 7000 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند و زاویه شیب این مدارها نیز از 55 به 58 درجه می‌رسد.

وی ادامه داد: با به نتیجه رسیدن این پروژه یک قدم بزرگ دیگر به دستیابی ماهواره در مدار ژئوی زمین نزدیک می‌شویم.

صمیمی با تاکید بر اینکه تا چهار ماه دیگر نمونه تجمیع شده کیفی این پروژه رونمایی می‌شود، اظهار کرد: رونمایی از این پروژه سندی دیگر از توانمندی‌های کشور در حوزه توانمندی‌های علمی فضایی ایران به شمار می‌رود.

رئیس پژوهشکده فضایی ایران همچنین از آغاز پروژه ماهواره سنجشی پارس 2 خبر داد و گفت: ساختار این پروژه که با همکاری مشترک دانشگاه‌های معتبر در حال اجرا است، به زودی رونمایی می‌شود.

وی اضافه کرد: پروژه ماهواره سنجش پارس 2 قرار است با همکاری پژوهشگاه فضایی ایران و دانشگاه‌های معتبر کشور به صورت اشتراکی اجرا شود.

صمیمی با تاکید بر اینکه برنامه کاری و وظیفه هر یک از طرفین حاضر در این پروژه مشخص شده است، افزود: در هفته آینده از ساختار و زمان‌بندی پروژه ماهواره سنجش پارس 2 رونمایی خواهد شد.

وی حمایت دولت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه فضایی را قابل تقدیر دانست و گفت: در گردهمایی که پشت‌سر گذاشتیم استارتاپ‌های و شرکت‌های دانش‌بنیان فضایی حدود 160 نشست طی سه روز برگزار کردند که 50 درصد این نشست‌ها به میزبانی سازمان فضایی و پژوهشکده فضایی انجام شد.

وی تصریح کرد: این نشست‌ها با هدف شناسایی نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه خدمات فضای پایه بود تا از این طریق حمایت دولت بهتر و موثرتر انجام شود.

رئیس پژوهشکده فضایی ایران با اشاره به راه‌اندازی مرکز تخصصی خدمات فضاپایه در دانشگاه شریف گفت: راه‌اندازی پارک فضاپایه در شهر ساری، ایجاد پارک گردشگری فضایی در چهارمحال و بختیاری از جمله خدمات انجام شده در این حوزه هستند.

صمیمی در پایان سخنان خود راه‌اندازی کارخانه نوآوری فضایی در اصفهان و همچنین ارومیه از جمله فعالیت‌هایی در حال اجرا برشمرد که موجب ایجاد بستری برای توسعه فضای فناوری در کشور می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز