خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق ایران در مجمع اتاق مشترک ایران و ایتالیا مطرح کرد:

دولت و سفارت ایتالیا، برای رفع موانع همکاری اقتصادی با ایران تلاش کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۸۲۲

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در مجمع اتاق مشترک ایران و ایتالیا از نقش پررنگ و مهم دولت‌های دو کشور در مقابله با فشارهای ناشی از تحریم سخن گفت و تصریح کرد: انتظار ما از دولت و سفارت ایتالیا در تهران این است که تأثیرگذارتر از گذشته حضور داشته باشد و مشارکت خود را با طرف ایرانی بیشتر کند تا امکان همکاری‌های بیشتر اقتصادی فراهم شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از اتاق بازرگانی ایران، مجمع اتاق مشترک ایران و ایتالیا با حضور رئیس اتاق ایران و سفیر جدید این کشور در تهران برگزار شد. در این نشست ضمن بررسی راه‌های موجود برای تقویت سطح روابط اقتصادی بین دو کشور به ویژه در شرایط خاص حاکم بر ایران، انتخابات اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک برای سه سال آینده نیز برگزار شد.

غلامحسین شافعی، رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران رابطه ایران و ایتالیا را هم از بعد سیاسی و هم اقتصادی در سطح خوبی ارزیابی کرد و اطمینان داد که وجود روابط اقتصادی گسترده بین دو کشور بر استحکام مناسبات سیاسی منجر می‌شود.

وی با نگاهی به آمار و اطلاعات موجود تأکید کرد: سال گذشته شاهد بالاترین تعداد اعزام و پذیرش هیات‌ها بین دو کشور بودیم. از طرفی این رفت‌وآمدها در سطح بالایی انجام شده است که بیانگر رابطه ویژه بین ایران و ایتالیا است.

رئیس اتاق ایران بر تلاش دولت‌ها برای مقابله با محدودیت‌ها و فشارهای ناشی از تحریم‌ها تأکید کرد و ادامه داد: در این وضعیت از دولت و سفارت ایتالیا در تهران، انتظار داریم تا برای تأثیرگذاری مثبت بر روابط و همکاری‌های مشترک بین ایران و ایتالیا و رفع مشکلات موجود گام‌های بیشتری بردارد.

شافعی خاطرنشان کرد: با توجه به اراده دو طرف دور از انتظار نیست که در آینده نزدیک همکاری‌های سیاسی و منطقه‌ای را به شیوه مطلوب‌تری دنبال کنیم. اتاق ایران آمادگی هرگونه همکاری در راستای تحقق این هدف را با سفارت ایتالیا در ایران دارد.

سفارت ایتالیا آماده همکاری با فعالان اقتصادی برای توسعه سطح روابط است

جوزپه پرونه، سفیر جدید ایتالیا در تهران با اشاره به اینکه مدت کوتاهی است مأموریت خود را به عنوان سفیر در ایران آغاز کرده است، گفت: با توجه به سطح و نوع روابطی که بین فعالان اقتصادی ایرانی و ایتالیایی وجود دارد به نظر می‌رسد زمینه برای همکاری‌ها بسیار گسترده است. در حقیقت فعالیت‌های اتاق مشترک ایران و ایتالیا نشان می‌دهد که علاقه‌مندی بالایی برای همکاری بین دو کشور هست و طبق آمار موجود، ایتالیا یکی از شرکای اصلی تجاری ایران به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: با توجه به فشارهای ناشی از تحریم که هم بر فعالان اقتصادی ایران و هم طرف‌های تجاری این کشور وارد می‌آید، باید توجه داشت که در وضعیت خاصی قرار داریم. در چنین شرایطی مسئولیت‌های مضاعفی بر عهده دولت‌ها و حتی بخش خصوصی قرار دارد. برای همین به همراه دیگر همکارانم در سفارت‌خانه در این نشست حضور پیدا کردم تا از نزدیک با افرادی که با بازار ایتالیا کار می‌کنند، آشنا شوم.

سفیر ایتالیا در تهران با بیان این مطلب که از اشتیاق موجود بین بخش خصوصی ایران و طرف‌هایشان در ایتالیا آگاه و خرسند است، تصریح کرد: سفارت ایتالیا آماده هرگونه همکاری با طرف‌های ایرانی است. در تلاش هستیم اطلاعات شفاف و دقیقی را برای پیشبرد کار مشترک در اختیار شما قرار دهیم، چراکه وجود اطلاعات در فعالیت‌های تجاری نقش و جایگاه مهمی دارد.

به باور پرونه، مسئولیت مهم دو کشور نه تنها حفظ مناسبات بین دو کشور است، بلکه وظیفه دارند، برای توسعه همکاری بین دو کشور، راه‌های جدیدی پیدا کرده و سطح مناسبات را تقویت کنند.

تلاش اتاق مشترک برای مقابله با مشکلات حاکم بر اقتصاد

در ادامه احمد پورفلاح، رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا نیز اشاره‌ای به مجموعه فعالیت‌های این اتاق در طول یک سال گذشته داشت و تشریح کرد: در این مدت تعداد اعضای اتاق مشترک رشد خوبی داشته و توانستیم با همکاری یکدیگر در شرایط رکود حاکم بر اقتصاد به حل مشکلات موجود که در مسیر حرکت فعالان اقتصادی قرار دارد، کمک کنیم.

وی ادامه داد: این همکاری‌ها تنها به طرف‌های ایرانی محدود شد و سعی کردیم اطلاعات لازم را در اختیار طرف‌های ایتالیایی خود قرار داده و پل ارتباطی مؤثری بین این دو طرف باشیم.

حضور در نمایشگاه‌ها، برگزاری سمینارهای بین‌المللی در حوزه‌های مختلف و اعزام و پذیرش هیات‌های اقتصادی از دیگر مواردی بود که از سوی رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا مطرح شد.

در بخش دیگری از این نشست انتخابات اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک برگزار شد و بر این اساس، احمد پورفلاح، لیدا شهابی، محمدرضا بهرامن، هماسادات گوشه، مهدی رئیس زاده، فرانکو برجزه و جعفر برادران به ترتیب بیشترین آرا را برای حضور در هیات رئیسه اتاق مشترک به خود اختصاص دادند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز