خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق ضمانت صادرات:

عملکرد صندوق توسعه صادرات 102 درصد رشد داشته است/ صدور ضمانت‌نامه برای صادرات خدمات فنی و مهندسی

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۲۶۶

رئیس صندوق ضمانت صادرات اظهار داشت: صندوق ضمانت وظیفه پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری را بر عهده دارد به خصوص در شرایط فعلی که بانک‌ها در گشایش اعتبارات اسنادی با مشکل روبرو هستند بیمه‌نامه‌های ما می‌تواند در قراردادهای صادراتی جایگزین ال سی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در دومین همایش ملی تامین مالی صادرات، بیمه و سرمایه‌گذاری، افروز بهرامی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی گفت: با توجه به اینکه میزان صادرات غیرنفتی از لحاظ آماری رشد نداشته اما عملکرد صندوق توسعه صادرات 102 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به شوک ارزی سال گذشته گفت: رونق تولید را می‌توان در توسعه صادرات غیرنفتی دید. متاسفانه شوک ارزی سال گذشته باعث بروز مشکلاتی برای کشور شد اما فرصت خوبی برای صادرکنندگان ایجاد کرد. در جلساتی که ما با صادرکنندگان داشتیم آنها بارها اعلام می‌کردند که اگر جلوی قاچاق گرفته و قیمت ارز واقعی شود ما می‌توانیم قله‌های صادرات را فتح کنیم. اکنون که با افزایش قیمت ارز جذابیت قاچاق از بین رفته و قیمت ارز به واقعی نزدیک شده است فرصت بسیار خوبی است که پیش آمده که باید از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: صندوق ضمانت وظیفه پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری را بر عهده دارد به خصوص در شرایط فعلی که بانک‌ها در گشایش اعتبارات اسنادی با مشکل روبرو هستند بیمه‌نامه‌های ما می‌تواند در قراردادهای صادراتی جایگزین ال سی شود. ما در کنار نظام بانکی سرمایه در گردش شرکت‌های صادرات محور را تامین می‌کنیم و امروز اگر صادرکنندگان ضمانت‌نامه ما را به بانک‌ها ببرند از آنها قبول می‌شود و در تسهیلات ارزی یک درصد و ریالی دو درصد کمتر سود پرداخت می‌کنند.

وی افزود: پروژه دیگر ما همکاری بورس کالا و انرژی است که در رینگ صادراتی حضور داشته باشیم تا علاوه بر انتشار اوراق بدهی، بتوانیم ضمانت‌‌نامه کالا را صادر کنیم. صندوق ضمانت صادرات در کنار بانک توسعه صادرات 30  درصد از منابع مالی تولیدکنندگان صادرات محور را تامین کرده است.

وی در خصوص مشکلات صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی گفت: این شرکت‌ها به دلیل تحریم نمی‌توانستند ضمانت‌نامه بانکی تهیه کنند و به کارفرمای خارجی ارائه کنند که اما اکنون این وظیفه را به عهده گرفتیم و اکثر کارفرماها نیز ضمانت‌نامه ما را قبول دارد آن دسته از کارفرماها که حاضر به پذیرفتن نشدند در حال مذاکره با سازمان‌های همتای خود در آن کشورها هستیم تا مشکلات حل شود.

وی در پایان تصریح کرد: ما در صندوق ضمانت صادرات پذیرای انتقادات و پیشنهادات صادرکنندگان هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز