خبرگزاری کار ایران

مجری طرح‌های بیع متقابل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی:

دو واحد بخار نیروگاه جهرم با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می‌شود/ صرفه‌جویی سالانه 120 میلیون یورو در مصرف گاز

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۱۵۲

مجری طرح‌های بیع متقابل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با اعلام خبر بهره‌برداری از دو واحد بخار نیروگاه جهرم طی هفته جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور گفت: با تبدیل این نیروگاه به سیکل ترکیبی سالانه 750 میلیون متر مکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمید سرداری مجری طرح‌های بیع متقابل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در نشستی خبری از وارد مدار شدن دو واحد بخار 320 مگاواتی نیروگاه جهرم طی هفته جاری  و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رضا اردکانیان وزیر نیرو خبر داد.

وی اظهار داشت: نیروگاه‌های گازی و بخار هر کدام بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند. در حال حاضر نیروگاه‌های گازی موجود کشور 20 هزار مگاوات و با راندمان 32 درصد کار می‌کنند که با افزایش راندمان تبدیل به سیکل ترکیبی شده و رقم راندمان به 48 درصد خواهد رسید.

سرداری با بیان اینکه 17 هزار مگاوات از نیروگاه‌های کشور قابلیت تبدیل به سیکل ترکیبی را دارند تصریح کرد: می‌توانیم 8500 مگاوات به بخش بخار نیروگاه‌ها بدون سوخت اضافه، اضافه کنیم تا راندمان شبکه را که اکنون 38 درصد است به 43 درصد برسانیم.

وی با اشاره به نیروگاه جهرم گفت: قرارداد تبدیل این نیروگاه به سیکل ترکیبی در قالب بیع متقابل با بخش خصوصی منعقد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروگاه‌های پرند، کاشان، سبلان، فردوسی، عسلویه، چابهار، ارومیه، رودشور، جهرم از جمله نیروگاه‌هایی هستند که واحد بخار آنها احداث شده و نیروگاه‌های علی‌آباد، سلطانیه، زاگرس و سمنان نیز کار تبدیل آغاز شده همچنین نیروگاه‌های دولتی ایرانشهر، گنو، ماهشهر، جنوب اصفهان، حافظ، کاوه، شاهرود و خلیج فارس نیز امیدوایم به زودی احداث بخش بخارشان آغاز شود.

سرداری با اعلام اینکه با احداث واحدهای بخار ظرفیت 8500 مگاوات به ظرفیت شبکه بدون مصرف سوخت اضافه شده و راندمان افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: با این اقدام علاوه بر اینکه سوختی مصرف نمی‌شود میزان آلایندگی نیز کم خواهد شد.

مجری طرح‌های بیع متقابل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی رقم سرمایه‌گذاری سه واحد بخار نیروگاه جهرم را 375 میلیون یورو اعلام کرد و گفت: با این اقدام سالانه 750 میلیون متر مکعب معادل 120 میلیون یورو در مصرف گاز صرفه‌جویی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز