خبرگزاری کار ایران

سایه ابرهای سیاه برگزیت بر اقتصاد بریتانیا

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۷۲۲

۳۱ اکتبر سال جاری نهایتا مشخص خواهد شد که چه بر سر برگزیت خواهد آمد ولی آنچه که مشخص است این است که پس از رفراندوم جدایی از اتحادیه اروپا اقتصاد بریتانیا سیر نزولی به خود دیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از فایننشال تایمز، «مارک کارنی» رئیس «بانک آو انگلند» تاکید کرده است که روند جدایی از اتحادیه اروپا تاثیری بر اقتصاد انگلیس ندارد و حتی روند جدایی از اروپا  تاثیر مثبتی بر اقتصاد بریتانیا داشته است.

این درحالی است که تاثیرات منفی برگزیت بر اقتصاد بریتانیا مشهود است. همینطور انتشار آمار اقتصادی ماه ژوئن حاکی از این است که در بخش خدمت عمومی و عملکرد اقتصادی کارخانجات بریتانیا کمترین بازدهی را در شش سال گذشته داشته است.

شاخص‌های اقتصادی منتشر شده حاکی از این است که پیش از رفراندوم برگزیت، مردم بریتانیا چهار درصد حقوق خود را پس‌انداز می‌کردند در صورتی که این پس‌انداز هم اکنون به یک درصد کاهش یافته است. همینطور آمارهای «بانک آو انگلند» نشان از بدهی بیشتر کارت های اعتباری و رشد شش درصدی این بدهی ها دارد. همینطور در بخش مسکن شاهد رشد قیمت‌ها پس از رفراندوم بوده‌ایم.

این در حالی است که افزایش قیمت مواد غذایی جو نگرانی را در بین مردم به وجود آورده است. اقتصاد بریتانیا باید منتظر بماند تا مشخص شود ۳۱ اکتبر سال جاری مطابق زمان‌بندی تعیین‌شده چه بر سر برگزیت خواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز