خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

پیشنهاد قیمت ۲۵۵۰ تومان برای خرید تضمینی گندم در سال آینده/ تورم بخش کشاورزی ۱۰ درصد بیش‌تر از نرخ اعلامی دولت است

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۲۶۲

نایب رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران از پیشنهاد قیمت ۲ هزار و ۵۵۰ تومان برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از کشاورزان در سال زراعی ۹۸-۹۹ خبر داد.

 علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اعلام این خبر افزود: این قیمت براساس آنالیز دقیق هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم گندم بدست آمده و به دولت پیشنهاد شده است. در تعیین این قیمت تورم واقعی بخش کشاورزی لحاظ شده است.

ایمانی تورم بخش کشاورزی را حدود ۵۰  درصد عنوان کرد که ۱۰ درصد بیش‌تر از تورم ۴۰ درصدی اعلامی دولت است.

وی احتمال افزایش قیمت خرید گندم در سالجاری را بسیار ضعف دانست و افزود: هر چند این موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شده است، اما احتمال پذیرش آن از سوی دولت بسیار ضعیف است.

ایمانی درباره کاهش تحویل گندم به مراکز خرید، گفت: امید به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری و سایر عوامل موجب شده کشاورزان در تحویل محصول خود به دولت تردید کنند، اما انتظار می‌رود به مرور و با گذشتن از مرحله پیک تولید شرایط تحویل گندم به حالت عادی برگردد.

نایب رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران تاکید کرد: شرایط تولید گندم در سالجاری بسیار مطلوب است و در صورت نشت مقداری از محصول به مسیرهای دیگر مانند خوراک دام یا قاچاق، همچنان مشکلی در حفظ خوداتکایی این محصول نخواهیم داشت.

ایمانی ابراز امیدواری کرد دولت با پذیرش قیمت پیشنهادی ۲ هزار و ۵۵۰ تومانی برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم،  از تکرار این مشکلات در سال زراعی آینده جلوگیری کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز