خبرگزاری کار ایران

زنگنه:

نباید از خارج اوپک برای این سازمان تصمیم‌گیری شود/برخی اعضا تکروی می کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۰۴۱

وزیر نفت یکی از اصول پایه در اوپک را برابری حق همه ۱۴ عضو آن دانست و اظهار کرد: تصمیم هرچه هست، باید بر مبنای اجماع و کار جمعی درون اوپک باشد.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، بیژن زنگنه درباره مذاکرات انجام شده خود با وزرای نفت و انرژی عضو اوپک گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که در این نشست با دوستانمان و همین‌طور رسانه‌های مختلف مطرح شد، این بود که اوپک با خطراتی روبه‌رو است و یکی از این خطرات یکجانبه‌گرایی است که بعضا در اوپک مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از اعضای اوپک تک‌روی می‌کنند و می‌خواهند از جانب اوپک و به نام اوپک تصمیم بگیرند و از طرف اوپک توافق‌هایی می‌کنند که این کار درستی نیست و به نفع اعضا هم نیست.

وزیر نفت یکی از اصول پایه در اوپک را برابری حق همه ۱۴ عضو آن دانست و اظهار کرد: ما درباره این موضوع با همه اعضا صحبت کردیم و عموما هم تأیید کردند و مهم هم این است که بر این اساس عمل شود، حالا تصمیم هرچه هست بر مبنای اجماع و کار جمعی درون اوپک باشد.

زنگنه با اشاره به اینکه نباید از خارج اوپک برای این سازمان تصمیم‌گیری شود، گفت: حالا ممکن است در مواردی هم موضوع خوبی باشد، اما مهم این است که جمع اوپک با هم تصمیم بگیرند و حقوق همه اعضا مساوی باشد. این مهم‌ترین بحثی بود که امروز با وزرای دیگر داشتم و در چند مورد هم مصداق‌ها را مطرح کردیم و فکر می‌کنم این مسئله تأثیرگذار باشد.

وی در مورد اینکه دبیر دائمی وزارت نفت نیجریه در کنفرانس خبری خود پیش از شروع یکصدوهفتادو ششمین نشست اوپک صحبت‌های شما درباره وحدت و یکجانبه‌گرایی را رد کردند، تصریح کرد: من به دبیر دائمی وزارت نفت نیجریه هم توضیح دادم که منظورم از این صحبت‌ها چه بوده است و ایشان هم بر همین موضوعات تأکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز