خبرگزاری کار ایران

با حضور زنگنه در وین:

تاکید ایران بر کاهش میزان تولید اوپک

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۹۳۲

ریسک‌های امنیتی در جهان نشان از کاهش تولید خواهد بود، حال نوبت ۱۴ کشور عضو اوپک است تا نسبت به تمدید کاهش میزان تولید تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز, بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران امروز –دوشنبه- اعلام کرد که با کاهش تولید نفت و تصمیم عربستان و روسیه و همین طور عراق در این زمینه موافق است.

زنگنه در حین ورود به وین به خبرنگاران گفت: « من هیچ مشکلی با کاهش تولید ندارم. اجلاس خوبی را پیش رو خواهیم داشت و مواضع ما مشخص است.»

این تصمیم کشورهای تولید کننده نفت در حالی اتخاذ شده است که آمریکا مکررا از عربستان سعودی درخواست کرده است که میزان تولید نفت خود را افزایش دهد.

روسیه و اوپک از سال ۲۰۱۷ میزان تولید نفت خود را کاهش داده‌اند در صورتی که آمریکا در این مدت افزایش تولید داشته است به طوری که روسیه و عربستان سعودی در مقام‌های بعدی تولید نفت پس از آمریکا قرار گرفته‌اند.

زنگنه در ادامه گفت: «مهمترین مساله برای من این است که اوپک، اوپک باقی بماند. اوپک وجاهت خود را از دست داده است و در معرض سقوط قرار دارد.»

وی در ادامه گفت: « ایران قصد ندارد از اوپک خارج شود ولی باید گفت با پروسه کنونی چیزی از اوپک باقی نخواهد ماند.»

زنگنه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: «من با طرح پیشنهادی روسیه برای چارت جدید برای همکاری با کشورهای غیر اوپک مخالفم و معتقدم اوپک در درون خود با مشکلات زیادی رو به رو است.»

«ان لوییز» کارشناس نفتی معتقد است تنش‌های میان ایران و آمریکا برای وجه جهانی جایگاه اوپک مناسب نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز