خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

قیمت سیب‌زمینی تا هفته آینده کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۹۱۶

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تخصیص اعتبار برای خرید سیب‌زمینی از کشاورزان و عرضه مستقیم آن به مصرف‌کننده و کاهش قیمت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین شیرزاد در حاشیه مراسم افتتاحیه دبیرخانه شورای عالی نظارت بر نظام صنفی کشاورزی کشور درباره تدابیر اندیشیده شده برای کاهش قیمت برخی از محصولات کشاورزی اظهار کرد: برای کاهش قیمت محصولاتی مانند سیب‌زمینی تخصیص یافته، سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران اقدام به خرید سیب‌زمینی از کشاورزان و عرضه مستقیم آن به بازار کند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی افزایش قیمت محصولات کشاورزی مربوط به نظام توزیع است که برای رفع آن نیاز است که سازمان میادین میوه و تره‌بار غرفه‌هایی را در اختیار صنوف کشاورزی قرار دهد.

شیرزاد با تاکید بر اینکه برای بهره‌مندی کشاورزان از سود دسترنج خود باید امکان عرضه مستقیم محصول برای آنها فراهم شود، افزود: کشاورزان باید بتوانند محصول خود را با حذف واسطه‌ها، به طور مستقیم در اختیار مصرف‌ کننده نهایی قرار دهند تا سود حاصل از تولید و عرضه محصول نصیب آنها شود.

وی اضافه کرد: برای عملی شدن این مهم نیاز به همکاری میادین میوه و تره‌بار برای واگذاری فضا و مکان مناسب به کشاورزان داریم تا هم کشاورزان و هم مصرف کننده منتفع شوند.

شیرزاد در پایان تاکید کرد: با کمک میادین میوه و تره‌بار می‌توانیم قیمت محصولات را کنترل و شرایط بازار را به نفع کشاورزان و مصرف کنندگان تغییر دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز