خبرگزاری کار ایران

رضا اردکانیان مطرح کرد:

صنعت سدسازی در ایران ضعیف عمل شده است/ اختصاص 45 میلیارد تومان برای مهندسی رودخانه‌های لرستان

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۶۵۵

وزیر نیرو از اختصاص 45 میلیارد تومان برای مهندسی رودخانه‌های لرستان توسط وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان امروز در آئین کلنگ‌زنی سد مخزنی مخملکوه گفت: نیمی از سدهای حال حاضر جهان پس از جنگ جهانی دوم ساخته شدند. کشورهای توسعه یافته مثل آمریکا و چین  پیشتاز در این زمینه هستند و برای اهدافی چون تأمین آب‌شرب، موادغذایی و کنترل سیلاب‌ها از ظرفیت سدها بهره می‌برند.

وزیر نیرو ادامه داد: در ایران صنعت سدسازی ضعیف عمل شده و سدسازی پس از انقلاب شتاب خوبی به خود گرفت. چنانچه در این حوزه مطالعات درستی صورت بگیرد می‌توان سد را عاملی برای توسعه مناطق عنوان کرد.

وی متذکر شد: در حال حاضر 179 بزرگ در کشور در مرحله بهره‌برداری قرار دارند. بیش از 5 میلیارد مترمکعب آب از لرستان در جریان بوده و تنها چهار سد با ظرفیت نیم میلیارد مکعب در این استان وجود دارد. لرستان در شرایط نرمال 2 برابر میانگین کشور بارندگی دارد و سال‌های قبل با وجود این همه ظرفیت باید فکری برای احداث سد در این استان می‌شد تا اکنون شاهد خسارت بالای سیل به لرستان نشویم.

اردکانیان خاطرنشان کرد: دولت برای عملکرد ضعیف در حوزه سدسازی لرستان باید جبران مافات کند. علت اصلی اغلب مشکلات اجرا نشدن بیش از 40 ساله طرح آمایش سرزمین در کشور است چراکه با تحقق این مهم ظرفیت هر یک از استان‌ها نیز مشخص می‌شد. طرح آمایش سرزمین وظیفه دولت، مجلس و البته جامعه دانشگاهی بود.

وی در پایان افزود: 45 میلیارد تومان برای مهندسی رودخانه‌های لرستان توسط وزارت نیرو اختصاص داده شده که این اعتبار برای پیشگیری از وقوع سیلاب در سال‌های پیش رو خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز