خبرگزاری کار ایران

خاوازی خبر داد:

راه‌اندازی مرکز تحقیقات تخصصی سیب‌زمینی کشور در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۴۰۵

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی از راه‌اندازی مرکز تحقیقات تخصصی سیب زمینی کشو در اردبیل خبرداد.

به گزارش ایلنا، کاظم خاوازی امروز چهارشنبه در بازدید از مرکز تولید بذر مینی تیوبر سیب‌زمینی در شهر اردبیل گفت: این استان یکی از قطب های مهم تولید محصول سیب زمینی کشور محسوب می شود و تولید کنندگان این خطه در زمینه تولید بذر و دانش فنی تولید محصول تجربیات گرانقدری دارند.

وی ادامه داد: همه‌ساله بخشی از نیاز بذر سیب‌زمینی کشور در داخل تولید شده و نیز نحوه تولید و مبارزه با آفات این محصول به شکل تجربی منتقل می‌شود ولی با راه‌اندازی این مرکز، تمام فعالیت‌های علمی و تحقیقی که منجر به افزایش تولید محصول سیب‌زمینی و کیفی ساختن تولید شود، در این مرکز دنبال خواهد شد.

خاوازی بیان کرد: طرح ایجاد این مرکز تخصصی تهیه شده و پس از تصویب در هیات امنای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، اقدامات لازم اجرایی برای ایجاد این مرکز انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری مسئولان استان در این امر مهم افزود: با ایجاد این مرکز تحقیقات، علاوه بر طی مراحل تخصصی و علمی مربوط به کاشت، داشت و برداشت سیب زمینی، همه امور مربوط به تولید بذر و مبارزه با آفات نیز از طریق کارشناسان این مرکز پیگیری خواهد شد.

وی راه‌اندازی این مرکز را افتخاری برای بخش کشاورزی استان اردبیل و یک نیاز خواند و اضافه کرد: انتظار این است که در شرایط کنونی که کشور ما در فشار و تحریم قرار دارد، با اجرای اقدامات ابتکاری، نیاز کشور به خارج به خصوص در زمینه تامین نهاده های کشاورزی و به ویژه بذر کم شود.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان اردبیل برای راه‌اندازی این مرکز کارشناسان زبده و کارگاه‌ها و مراکز گلخانه‌ای مناسبی دارد و علاوه بر این، مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی استان هم می تواند در راه اندازی این مرکز بسیار کمک کرده و خدمات تخصصی و تکمیلی ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز