خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا:

تامین 1085 هکتار زمین برای طرح ملی تولید مسکن / در تهران با کمبود زمین مواجه هستیم/ آغاز تولید انبوه مسکن در تهرانسر

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۱۹۰

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در تهران با کمبود زمین برای تولید مسکن مواجه هستیم، گفت: برای تولید انبوه مسکن در تهرانسر با 4 سرمایه گذار قرارداد منعقد شد.

علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در سراسر کشور اظهار داشت: طبق طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن 400 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته‌ می‌شود و برای تامین اراضی این پروژه اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی افزود: در خصوص سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای ساخت 100 هزار واحد و ساخت مسکن در قالب فعالیت‌های مجموعه بازآفرینی شهری اقداماتی انجام شده و بالغ بر هزار و 85 هکتار تامین شده ‌است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه میزان اراضی در تهران برای ساخت مسکن تامین شده است،‌ گفت: در تهران برای تامین زمین دچار کمبودهایی هستیم.

وی درباره تامین زمین برای اجرای پروژه تهرانسر اظهار داشت: در تهرانسر تامین اراضی و ساخت مسکن به صورت مشارکتی انجام می‌شود و یک اتفاق جدیدی است.

نبیان ادامه داد: اراضی مورد نیاز در این منطقه در حال شناسایی هستند و اولین فراخوان ما تا یک هفته آینده انجام می‌شود.

وی از تعیین سرمایه گذار و شریک دولت برای اجرای این پروژه خبر داد و گفت: برای اجرای پروژه تهرانسر چهار همکار و سرمایه گذار تعیین شده و به مرحله عقد قرارداد رسیده‌ است.  

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین تصمیمات برای اجرای تامین مسکن کارکنان دولت اظهار داشت: بنا بر دستور رییس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی بخشی از برنامه‌ها را در رابطه با مسکن پرسنل دولت اعلام کرده‌ است و براساس ماده 6 قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن اعلام شده‌ که دستگاه‌های دولتی باید اراضی متعلق به خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی  برای امر تامین مسکن قرار دهند.

وی افزود: بنابراین دولت از این طریق می‌تواند بخشی از مشکلات مربوط به تامین مسکن پرسنل کارمندان را برطرف سازد و این یک اقدام مشترک بین دستگاه‌های دولتی و سایر دستگاه‌ها است که نمونه مشابه آن انعقاد تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز