خبرگزاری کار ایران

جدایی مصلحتی قطب فناوری هوآوی از این شرکت به دلیل تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۷۲۴

شرکت «فیوچروی» بازوی فناوری وتحقیق و توسعه هوآوی قصد دارد به صورت مصلحتی و برای دور زدن تحریم ها از شرکت هوآوی جدا شود. فناوری نسل پنجم اینترنت ابداع این شرکت است

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مطابق گفته مقام‌های آگاه شرکت فیوچروی، یکی از شرکت‌هایی مهم زیر مجموعه شرکت هوآوی طبق یک نقشه از پیش تعیین شده قصد دارد از شرکت مادر خود جدا شود. این جدایی به دلیل قرار گرفتن شرکت هوآوی در لیست سیاه تجارت با شرکت‌هایی آمریکایی قرار دارد.

با وجود مالکیت هوآوی بر فیوچروی خبرها حاکی از این است که این شرکت از به کار بردن برند هوآوی در محصولات خود امتناع خواهد کرد و همینطور کارکنان شرکت مادر هوآوی نیز در فییوچروی به کار گرفته نخواهند شد.

هوآوی در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده تاسیسات مخابراتی است که در ماه می وزارت تجارت آمریکا این شرکت را در لیست سیاه تجارت خود قرار داد.

مطابق سازمان ثبت اختراعات آمریکا، شرکت فیوچروی زیر مجموعه شرکت هوآوی که وظیفه تحقیق وتوسعه شرکت هوآوی را دراختیار دارد در سال‌های اخیر توانسته است دو هزار و ۱۰۰ اختراع همچون اینترنت نسل پنجم، شبکه‌های فرهنگی و همینطور تکنولوژی دوربین‌های سلولی را در کارنامه خود دارد.

سال گذشته ۲۶ عضو کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزارت آموزش نسبت به همکاری شرکت هوآوی با ۵۰ دانشگاه آمریکا هشدار داده بودند و آن را تهدیدی برای امنیت ملی عنوان کردند.

«اریک رابینسون» وکیل حقوقی شرکت هوآوی در این مورد اعلام کرد: «هیچ منع قانونی برای ادامه همکاری فیوچروی با دانشگاه‌های آمریکا وجود ندارد و اینکه آمریکا اتهام جاسوسی توسط افراد را به این شرکت مهم فناوری می‌زند، یک توهم است.»

از ژانویه امسال ایالات متحده آمریکا به بهانه‌های مختلف شرکت هوآوی را مواخذه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز