خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

آغاز عملیات اجرایی 140 هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی تولید و عرضه مسکن/ 110 پروژه ساخت مسکن به زودی با حضور رئیس جمهوری آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۶۸۱

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی در سال 97 چیزی در حدود 544 هزار ازدواج ثبت شده است که باید به این میزان مسکن در کشور تولید شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم امضا تفاهم‌نامه ساخت 100 هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیروهای پشتیبانی مسلح با بیان اینکه خداوند را شاکر هستیم که این توفیق را پیدا کرده‌ایم که برنامه‌ دیگری برای جریان بخشیدن به تولید مسکن به اجرا برسانیم، گفت: امروز با وزیر دفاع تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی به امضا می‌رسانیم که این پروژه در طول دو سال به انجام خواهد رسید و در پایان سال 99 این واحدها ساخته خواهد شد.

وی افزود: ساخت این 100 هزار واحد مسکونی افزون بر برنامه ساخت 400 هزار واحد مسکونی خواهد بود که یک گام جدید برای افزایش عرضه مسکن است.

اسلامی درباره آخرین وضعیت ساخت 400 هزار واحد مسکونی در سطح کشور در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن گفت: در حال حاضر احداث 140 هزار واحد مسکونی در این طرح در شهرهای مختلف آغاز شده و در مراحل مختلف قراردادها است.

وی ادامه داد: با دستگاه‌های مختلف هم در حال امضا قراردادهایی هستیم و به زودی اجرای 110 پروژه با حضور ریاست جمهوری آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت 100 هزار واحد که امروز تفاهم‌نامه آن با وزارت دفاع مبادله می‌شود، کار بسیار متفاوتی است. در اراضی که در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد، در چارچوب مقرراتی می‌توان نسبت به ساخت مسکن در آن اقدام کرد.

وی ادامه داد: مطابق توافقی که انجام داده‌ایم تولید مسکن را در این اراضی آغاز خواهیم کرد و بانک‌های عامل 80 درصد منابع مورد نیاز را در اختیار سازندگان قرار می‌دهند و این منابع قابل انتقال به خریداران است.

وی افزود: قرار بر این است که طی اقساطی هزینه مسکن از جامعه هدف کسر شود و به تدریج تملک این واحدها در اختیار آنها قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عرضه مسکن باید متناسب با رشد تقاضا باشد، گفت: بر اساس آمار رسمی در سال 97 چیزی حدود 544 هزار ازدواج ثبت شده است که باید به این میزان مسکن در کشور تولید شود.

اسلامی گفت: موضوع مهم بحث مکان‌یابی و جانمایی ساخت واحد است که باید در احداث آنها معماری ایرانی اسلامی در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز