خبرگزاری کار ایران

خدارحمی مطرح کرد:

هیچ طرحی نباید برای دریافت تسهیلات چهار ماه معطل بماند

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۵۹۴

مدیرعامل بانک کشاورزی از پرداخت 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان با سود 6 درصدی به روستاییان و عشایر کشور در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، روح الله خدارحمی عصر امروز شنبه در چهل و پنجمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: یکی از اقدام‌های بانک کشاورزی پرداخت ۱۳ هزار میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی در سال گذشته بوده است. برای پرداخت تسهیلات خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی محدودیتی وجود ندارد و دریافت کنندگان این نوع وام متناسب با نوع ماشین آلات خریداری شده می توانند اقساط خود را بین پنج تا هفت سال پرداخت کنند.

وی ایجاد ۴۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید در بخش کشاورزی در ۲ سال اخیر را از دیگر اقدام های قابل توجه این بانک عنوان کرد و از افزایش حدود ۴۰ تا ۵۰ درصدی سقف تسهیلات پرداختی سال‌جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که به‌صورت جدی دنبال می‌شود پرداخت تسهیلات با سود ۹ درصدی به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی است.

مدیرعامل بانک کشاورزی یادآوری کرد: هم اکنون سرمایه‌گذارانی که از بانک کشاورزی تسهیلات دریافت می‌کنند دوره تنفس ۲ ساله در نظر گرفته شده و زمان بازپرداخت آنها نیز بیش از پنج سال طول می‌کشد.

خدارحمی با اشاره به حمایت بانک کشاورزی از طرح‌های گلخانه‌ای گفت: انتظار می‌رود فعالان حوزه کشاورزی استان سال‌جاری نسبت به اجرای ۵۰ تا ۷۰ هکتار از این طرح اقدام و از حمایت‌های بانک برخوردار شوند.

مقام ارشد بانک کشاورزی، اجرای طرح‌های پرورش ماهی را از دیگر اقدام های پرسود و زودبازده برای فعالان بخش کشاورزی عنوان کرد که تسهیلات خوبی نیز در اختیار فعالان این بخش قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت استان در بخش شیرین بیان که مصرف دارویی دارد، گفت: بانک کشاورزی تسهیلات مورد نیاز را در اختیار افرادی که قصد ورود به این طرح را داشته باشند قرار می‌دهد.

خدارحمی اجرای طرح تولید میگو و ماهیان خاویاری از سوی کشاورزان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کشور وضعیت خوبی در تولید میگو دارد و به یکی از بزرگترین صادرکنندگان این غذای دریایی تبدیل شده‌ایم.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پایان با تاکید بر اینکه هیچ طرحی نباید برای دریافت تسهیلات چهار ماه معطل بماند، افزود: مدیران استانی ما در صورت تاخیر در پرداخت تسهیلات مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز