خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف ایران:

تدوین استاندارد خدمات پس از فروش در حوزه اصناف/ با صنایع بزرگ ارتباطی نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۳۰۵

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: فقدان ارتباط با صنایع بزرگ یکی دیگر از مشکلات این حوزه است ما اکنون می‌توانیم در حوزه قطعه‌سازی نیاز خودروسازها را تامین کنیم که به دلیل عدم ارتباط مناسب، فقدان آموزش و کمبود منابع مالی متاسفانه زیاد موفق نبوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش روز ملی اصناف که در مرکز همایش‌های صداوسیما در حال برگزاری است رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به سابقه اصناف در همراهی با نظام جمهوری اسلامی گفت: اصناف با تقدیم 11 هزار شهید و حضور در لحظات حساس تقید خود را به نظام نشان داده است. به عنوان نمونه در ماجرای سیل اخیر از اولین لحظات ستاد بحران در اتاق اصناف ایران و سایر نقاط کشور ستاد بحران تشکیل شد و کمک‌های این قشر به سمت مناطق سیل‌زده سرازیر شد.

ممبینی ادامه داد: با توجه به ترتیب جمعیتی کشور ما سه میلیون واحد صنفی داریم که این عدد با توجه به میزان جمعیت همخوانی نداردکه این امر نشان دهنده رکود و بحران در اقتصاد کشور است.

وی ادامه 9 داد: اصناف به چهار دسته تولیدی، خدمات فنی، خدماتی و توزیعی تقسیم می‌شوند که متاسفانه با رفع برخی از الزامات و دستورالعمل‌ها در گذشته، شاهد انحراف در رسته‌های مختلف بوده‌ایم. با توجه به اینکه اشتغال در اصناف بسیار ارزان‌تر از صنایع دیگر است اما کمتر از 20 درصد اصناف در حوزه تولید و اشتغال مشغول هستند. ما برای این موضوع آسیب‌شناسی انجام داده‌ایم و امروز طرحی با عنوان رونق تولید تدوین شده که توسط وزیر رونمایی خواهد شد و به عنوان نقشه راه هیئت رئیسه هفتم اتاق اصناف قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به دیگر چالش اصناف گفت: فقدان ارتباط با صنایع بزرگ یکی دیگر از مشکلات این حوزه است ما اکنون می‌توانیم در حوزه قطعه‌سازی نیاز خودروسازها را تامین کنیم که به دلیل عدم ارتباط مناسب، فقدان آموزش و کمبود منابع مالی متاسفانه زیاد موفق نبوده‌ایم.

وی با اشاره به خدمات فنی اصناف گفت:‌ 17 درصد صنوف در این حوزه فعالیت دارند مانند تعمیرات خودرو، لوازم خانگی و تلفن که از طریق روش قدیمی استاد و شاگردی فعالیت خود را انجام می‌دهند که این حوزه نیازمند تقویت و توجه به لحاظ قانون کار است. نکته دیگر در این حوزه، نبود استاندارد خدمات پس از فروش است که امروز طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ملی استاندارد اتاق اصناف و وزارت صمت این استاندارد تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به اصناف شاغل در حوزه توزیعی گفت: 50 درصد اصناف در این بخش مشغول هستند و تمام تلاش هیئت رئیسه هفتم بر این است که در بخش توزیع در کنار دولت باشند که نمونه آن را در هنگام توزیع شکر شاهدیم هر چند به دلیل تعلل برخی دستگاه‌ها تمام فشارها بر روی اصناف و وزارت صمت وارد شد اما سرانجام توانستیم با استفاده از ظرفیت مویرگی توزیعی اصناف دوباره آرامش را به بازار شکر برگردانیم ما از وزارت صمت انتظار داریم که در بخش نظارت و بازرسی به اصناف اعتماد کنند و سهم اصناف را نیز بپردازند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز