خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

صنعت برق کشور به طور کامل خود اتکاست

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۸۴۲

وزیر نیرو با بیان این که صنعت برق کشور به طور کامل خود اتکاست، تاکید کرد : ما باید با مصرف صحیح برق در واقع ظرفیت‌های ایجاد شده را به بخش تولید سوق دهیم.

رضا اردکانیان روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری پست برق ۶۳/۴۰۰ هاتف شرق اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: این پست از محل وام بانک توسعه اسلامی با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: با افتتاح این پست مردم شرق اصفهان که از حیث کم آبی رنج می‌برند می‌تواند فرصت مناسبی برای مشاغل جایگزین کشاورزان باشد.

وی ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون چند صد هزار میلیارد تومان از بخش منابع داخلی صنعت برق و با همکاری بخش خصوصی سرمایه گذاری شد که برای همین از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.

وی تصریح کرد: صنعت برق کشور به طور کامل خود اتکاست و حتی به کشورهای همسایه هم در بخش تأمین قطعات و هم در بخش تجهیزات خدمت رسانی می‌کند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان اصفهان در این مراسم گفت: عملیات اجرایی این پست از سال ۱۳۹۴ شروع و سرمایه گذاری آن با اعطای تسهیلات توسط بانک توسعه اسلامی که یکی از مؤسسات بزرگ مالی توسعه‌ای بین‌المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است به شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تأمین شده است.

موسی رضایی افزود: این پست برق در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در منطقه شرق اصفهان در ۱۰ کیلومتری شهر کوهپایه احداث شد که ظرفیت قابل توجهی را برای ایجاد صنایع مختلف در منطقه به وجود آورد و بستر توسعه پایدار را فراهم کرده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان بیان کرد: پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هاتف با هدف افزایش پایداری شبکه و تأمین دیماند مصرفی متقاضیان و مشترکین مناطق شرق استان و افزایش قابلیت اطمینان برقرسانی و تأمین برق شهرک‌های صنعتی و متقاضیان جدید احداث شده است.

" دیماند "در صنعت برق، مقدار قدرتی است که از اداره برق خریداری شده و تجهیزات نصب شده حداکثر این مقدار توان الکتریکی را می‌توانند به مصرف کننده ارائه دهند.

به گفته وی این ایستگاه با ظرفیت اسمی ۴۰۰ مگاولت آمپر با ورود و خروج خطوط ۴۰۰ کیلوولت سپاهان - یزد و نیروگاه چهلستون- سرو یزد به شبکه سراسری متصل شد و ایستگاه‌های ۶۳ به ۲۰ کیلوولت منطقه شرق از جمله پروفیل سپاهان، عمار، سجزی، کوهپایه، ورزنه را برای افزایش قابلیت اطمینان برقرسانی و جبران کمبود بار منطقه، تغذیه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح جز طرح‌های با اهمیت وزارت نیرو است که دارای ۲ ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت آمپری ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت و ۱۲ فیدر خط ۴۰۰ کیلوولت، ۱۸ فیدر خط ۶۳ کیلوولت و یک دستگاه راکتور ۴۰۰ کیلوولت می‌باشد که ایستگاه‌های منطقه را تغذیه خواهند کرد.

وزیر نیرو در سفر ۲ روزه به استان شماری از طرح‌های آبرسانی و برقرسانی در اصفهان را افتتاح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز