خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

افزایش 3 برابری قیمت واکسن و 5 برابری برخی مکمل‌های طیور در یک‌ ماه گذشته/ قیمت مرغ را سیال کنید

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۲۵۵

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: در کمتر از یک‌ماه گذشته قیمت واکنس طیور افزایش 3 برابری و قیمت برخی مکمل‌های خوراک از جمله لیزین و متیونین افزایش 5 برابری داشته است.

برومند چهارآیین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به قیمت پیشنهادی وزارت جهادکشاورزی به ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت مرغ، اظهار کرد: قیمت 8 هزار و 800 تومانی که وزارت جهادکشاورزی برای خرید هر کیلوگرم مرغ از مرغداران تعیین و پیشنهاد کرده است مربوط به آنالیز قیمتی یک‌ ماه گذشته بوده و اکنون قابل استناد نیست.

وی ادامه داد: با توجه به رشد بالای قیمت در برخی از نهاده‌ها در هفته‌های اخیر قیمت پیشنهادی جهاد کشاورزی باید افزایش یابد.

چهارآیین قیمت تمام هر کیلوگرم مرغ زنده برای مرغداران را 9 هزار و 700 تومان عنوان کرد.

به گفته وی؛ با توجه به قیمت تمام شده تولید قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده نهایی نباید کمتر از 14 هزار و 500 تومان باشد.

 چهارآیین قیمت خرید مرغ زنده درب مرغداری را 8 هزار تومان عنوان کرد که زیان یک هزار و 700 تومانی مرغداران را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر اینکه انباشت زیان مرغداران ادامه حیات تولید را تهدید می کند، پیشنهاد داد که قیمت مرغ را سیال شود.

چهارآیین گفت: با توجه به نوسانات قیمت نهاده‌های تولید مرغ، دولت قیمت این محصول را از حالت دستوری خارج کند.

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران با اشاره به تولید مازاد بر نیاز این کالا در کشور، اظهار کرد: با توجه به انحصاری نبودن بازار مرغ دولت اجازه دهد قیمت آن را عرضه و تقاضا تعیین کند.

چهارآیین در پایان تاکید کرد: با این روش علاوه بر حمایت از تولیدکننده، مصرف کننده نیز از یک بازار متعادل و بدون نوسان برخودار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز