خبرگزاری کار ایران

امکان حضور شرکت‌های خارجی در بازار بورس چین برای نخستین بار

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۰۰۸

بورس چین با رویکرد جدیدی در اجازه دادن به شرکت‌های خارجی برای عرضه سهام در بورس این کشور قصد دارد سیاست‌های اقتصادی خود را در تعامل با جهان تغییر دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبسایت فرچون، برای اولین بار شرکت‌های خارجی می‌توانند سهام خود را در بورس‌های چین عرضه کنند. این درحالی است که هنوز هیچ شرکت عمده‌ای برای عرضه سهام در این کشور اعلام آمادگی نکرده است.

به طور مشخص شرکت‌های بریتانیایی نیز از طرف بورس چین برای عرضه سهام در شانگهای دعوت به همکاری شده‌اند. این در حالی است که تعدادی از شرکت‌های چینی اخیرا اقدام به عرضه سهام خود در بورس لندن کرده‌اند. تا به حال چنین تبادلی در بورس دو کشور بی‌سابقه بوده است.

به طور تاریخی بسیار سخت بوده اسست که یک شرکت خارجی بتواند سهامش را در بورس چین عرضه کند و حتی سهامی را بخرد. البته در سرزمین‌های وابسته به چین این امکان فراهم بوده است ولی در سرزمین اصلی چین هیچ‌گاه به دلیل سیاست‌های محافظه‌کارانه حزب کمونیست این اتفاق نیفتاده است.

این تبادلات بورسی در حالی بین لندن و پکن در حال رخ دادن است که عدم ثبات اقتصادی در پی جنگ اقتصادی بین چین و آمریکا در حال فزونی است.

«فیلیپ هاموند» وزیر دارایی بریتانیا در این رابطه گفت: «لندن یک مرکز اقتصادی در دنیاست. بریتانیا در مورد بحث سرمایه‌گذاری مانند هیچ کدام از کشورهای دیگر نیست. ما سیاست‌های مختص خودمان را داریم. تبادلات بین بورسی برای همه ما مفید است و باعث ارتباط بیشتر با جهان خواهد شد».

اولین شرکتی که از این تبادل بین‌بورسی نفع خواهد برد، شرکت چینی علی بابا است.

حال این پرسش مطرح شده این است که عرضه در بازار چین تا چه حد آزادانه خواهد بود. آنچه که واضح است نباید منتظر یک تغییر ناگهانی از سوی چین باشیم.

سرمایه گذاران خرد و کوچک در چین نیز در صورتی که بتوانند حداقل سه میلیون یوآن یا ۴۳۳ هزار دلار داشته باشند، خواهند توانست در عرضه بورس لندن شرکت کنند.

بورس شانگهای لندن قرار بود در دسامبر گذشته کار خود را آغاز کند ولی به دلایلی تا کنون به تعویق افتاد. این دلایل شامل مسائلی مرتبط با برگزیت و عدم اطمینان در قراردادهای جدید خارجی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز