خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای تامین دام کشور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

گرانی گوشت قرمز در بازار مدیریت شده است/ خرید گوشت گوساله از دامداران نصف قیمت بازار

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۵۲۲

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: علی‌رغم افزایش 60 درصدی تولید و عرضه گوشت گوسفندی داخلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش واردات، قیمت این کالا در بازار کاهش نمی‌یابد و به نظر می‌رسد این امر کاملا مدیریت شده باشد.

 منصور پوریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر هر کیلوگرم دام سبک زنده از دامداران 37 هزار تومان خریداری می‌شود، اظهار کرد: قیمت عرضه گوشت گوسفندی در بازار از 90 هزار تومان تا 107 هزار تومان است.

وی ادامه داد: این فاصله عجیب قیمت تولید تا عرضه، در بازار گوشت دام سنگین نیز وجود دارد.

به گفته پوریان؛ قیمت خرید هر کیلوگرم دام زنده از پرواربندان گاو و گوساله 30 تا 32 هزار تومان است در حالی که قیمت عرضه آن در بازار از 80 هزار تومان تا به بیش از 90 هزار تومان می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه برای پرواربندان دام سنگین، هزینه تولید و قیمت فروش سربه‌سر شده است، افزود: هزینه تولید هر کیلوگرم از دام‌های سنگین (گاو و گوساله) آماده عرضه برای دامداران 29 تا 30 هزار تومان تمام شده است.

پوریان فضای به وجود آمده بین قیمت تولید و عرضه گوشت قرمز در بازار را مدیریت شده دانست.

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: بر اساس علم اقتصاد هرگاه عرضه بیش از تقاضا باشد کاهش قیمت محتمل خواهد بود، اما شاهد آن هستیم که بازار گوشت قرمز از این قانون پیروی نمی‌کند که نشان از مدیریت این فضا دارد.

پوریان انگشت اتهام را به سوی عرضه کنندگان نهایی گرفت و گفت: بدون شک بخشی از فاصله قیمتی تولید تا عرضه گوشت قرمز داخلی مربوط به عرضه کنندگان نهایی است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز