خبرگزاری کار ایران

وزیر ناحیه فدرال قفقاز شمالی در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیتاکید کرد:

اراده سیاسی ایران و روسیه بر گسترش همکاری‌ها/ آماده صادرات گوشت قرمز و غلات به ایران هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۹۹۲

وزیر ناحیه فدرال قفقاز شمالی اظهار داشت: ما علاقه‌مند به توسعه صنعت حمل و نقل در کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب هستیم. علاوه بر آن ایجاد کریدور در زمینه انرژی نیز از جمله علاقه‌مندی‌ها است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سرگی ویکتوروویچ چاباتاریف، وزیر ناحیه فدرال قفقاز شمالی، در حاشیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه اظهار داشت: این همایش یک رسم برای دو کشور است و باعث تشویق و رشد و توسعه روابط در زمینه ساخت و ساز، تجارت و کشاورزی می‌شود.

وی افزود: امروز 60 نفر از نمایندگان روسیه در این همایش حضور دارند که همگی کارشناسان درجه یک هستند. غیر از اقتصاد و توسعه روابط در این حوزه، توجه به مسائل علوم انسانی، تاریخ و فرهنگ نیز برای دو کشور مهم است و این همایش از این بابت نتایج خوبی خواهد داشت.

وی با ابراز قدردانی از وزیر نیروی کشورمان درباره ابزارهای لازم برای تحقق اهداف ذکر شده در همایش اظهار داشت: مهمترین ابزار ما اراده سیاسی دو طرف است؛ به طوری که اراده رؤسای جمهور ایران و روسیه نیز بر توسعه این همکاری‌ها است. تمام ساختارهای لازم ایجاد شده و ارگان‌های دولتی روسیه برای توسعه این روابط هدف‌گیری کرده‌اند.

وی افزود: این همایش یکی از ابزارهاست که از طریق آن تمام موسسات خصوصی و تولیدکنندگان می‌توانند با هم ملاقات کرده و پروژه‌ها را در تمام زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل، انرژی، تولید و صنعت اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه قفقاز شمالی مثل مناطق دیگر علاقه‌مند به توسعه روابط است. ما با ایران به دنبال توسعه روابط گردشگری و توریست هستیم. در زمینه توسعه مناسبات کشاورزی می‌توانیم دو محصول گوشت قرمز و غلات به ایران صادر کنیم و کالاهای موردنیاز خود را در محصولات کشاورزی و میوه‌جات از ایران وارد کنیم.

این مقام مسئول روس همچنین گفت: ما علاقه‌مند به توسعه گردشگری از طریق خزر هستیم و در این زمینه صنعت گردشگری دورنمایی خوبی دارد و پیشران این صنعت کشتی‌رانی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما علاقه‌مند به توسعه صنعت حمل و نقل در کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب هستیم. علاوه بر آن ایجاد کریدور در زمینه انرژی نیز از جمله علاقه‌مندی‌ها است.

سرگی ویکتوروویچ چاباتاریف گفت: برای این منظور یک شخص پیشرو از مسکو به ایران آمده است. برای تحقق اهداف کار ما به دو بخش تقسیم شده که امروز و فردا همایش ایران و قفقاز و در روز سه‌شنبه (28 خرداد ماه) کمیسیون مشترک کار خود را انجام خواهد داد.

وی همچنین بیان کرد: مباحث علوم انسانی در قفقاز شمالی بسیار مهم است و برای مجموعه مناسبات دو کشور اهمیت دارد که بدانیم چگونه همدیگر را درک می‌کنیم و چگونه می‌توانیم سهم مشترکی از همدیگر داشته باشیم. توسعه روابط اقتصادی و تجاری نیز بستگی به این موضوع دارد چرا که قفقاز شمالی روابط تنگاتنگی با ایران داشته است. در این کشور ملتی هستند که همگروه و همزبان با ایران هستند.

وی یادآور شد: بنده با آقای اردکانیان کتیبه‌هایی را افتتاح کردم که پیشینه تاریخی داشته و به روابط دو کشور برمی‌گردد. در این ارتباط تاکنون فقط محققان و کارشناسان بررسی داشته‌اند. تاکید ما این است که گروه بیشتری این مسائل را مورد ارزیابی قرار دهند چرا که هر قدر دانش دو ملت نسبت به هم بیشتر باشد درک متقابل بیشتر شده و همکاری‌ها توسعه خواهد یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز