خبرگزاری کار ایران

نماینده پارلمان فرانسه:

دلار به ابزار سوء استفاده اقتصادی و سیاسی آمریکا تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۹۴۹

به دنبال خروج آمریکا از برجام و اهمیت ندادن به نظرات اتحادیه اروپا در این زمینه, اروپا تصمیم گرفته است استقلال بیشتری نسبت به واحد دلار در مقایسه با گذشته از خود نشان دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، گزارش‌ها حاکی از این است که روسیه و اتحادیه اروپا  به توافق رسیده اند که از این پس مبادلات خود را بر پایه یورو و روبل انجام دهند.

«تیری ماریانی» عضو مجلس ملی فرانسه اعلام کرده است: «ما باید از هر آنچه که باعث کاهش سلطه دلار در جهان شود، استقبال کنیم و در این راستا اتحادیه اروپا و روسیه باید بیشترین تلاش خود را به کار گیرند.»

وی ادامه داد: «همیشه برای من عجیب بوده است که اروپا و روسیه چرا مبادلاتشان را بر پایه دلار انجام می‌دهند. قطعا آمریکا وقتی می‌بیند که دلار در باقی کشور ها رایج است پس به خود اجازه دخالت در امور داخلی آن ها نیز می‌دهد. دلار به آمریکا یک اختیار غیر قانونی و مجرمانه داده است. آنچه که مشخص است بانک های فرانسه در حال دادن خسارت این زورگویی هستند».

وی افزود که دلار به ابزار سیاسی و اقتصادی زورگویی آمریکا تبدیل شده است.

«الویرا نابیولینا» رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است: «ایده های زیادی در مورد تبادل مالی بین دو طرف روسیه و اتحادیه اروپا وجود دارد. استفاده از ارز های دو طرف قابل اعتمادتر است و منجر به تصمیمات مستقل‌تر بین دو طرف خواهد شد».

در دیدار معاون وزیر تجارت روسیه و رئیس کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا قرار بر این شد که کارگروه مشترکی برای سازوکار مالی بین دو کشور انجام شود.

اتحادیه اروپا اخیرا تلاش بیشتری برای رواج بیشتر ارز یورو در بین کشورهای جهان انجام داده است. این اقدامات اروپا زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که آمریکا در می ۲۰۱۸ به صورت یکطرفه از قرارداد برجام خارج شد و تلاش اروپا برای باقی ماندن آمریکا در این قرار داد بی‌نتیجه ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز