خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات عنوان کرد:

تدوین سند دولت هوشمند آغاز شد/ تحقق 62 درصدی خدمات الکترونیک دولتی

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۶۰۳

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از تحقق بیش از 62 درصدی خدمات الکترونیک دولتی تا فروردین سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا باقری اصل امروز در نشست خبری با موضوع کارنامه دولت الکترونیک کشور با اعلام این خبر اظهار کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که امتیاز عمومی دستگاه‌ها برای ایجاد درگاه خدمات 84 درصد، حضور در وب 66.9 درصد، خدمات تراکنش 70.22 درصد، یکپارچگی خدمات 50.19 درصد، خدمات تعاملی 70.44 درصد بوده است.

باقری اصل ادامه داد: همچنین بررسی ما نشان داده که در دوره پنجم ارزیابی، وضعیت بلوغ الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی بهبود قابل قبولی پیدا کرده به نحوی که شاخص حضور دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی در وب تفاوت اساسی با دوره قبل ارزیابی ما دارد.

باقری اصل درباره رتبه سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که خدمات الکترونیکی را ارائه می‌دهند، گفت: در بین سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، سازمان بیمه، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی ایران، سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی، تنظیم مقررات ارتباطات ایران، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بنیاد شهید، وزارت اقتصاد، سازمان نهضت سوادآموزی و شرکت ارتباط زیرساخت در بالای لیست جدول الکترونیکی شدن خدمات قرار دارند.

وی تاکید کرد: یکی از سازمان‌هایی که به دلیل مخدوش بودن آمار عملکرد نتوانستیم ارزیابی کنیم سازمان امور مالیاتی کشور است.

به گفته باقری اصل، سازمان امور مالیاتی کشور تنها سازمانی نیست که آمار و عملکرد آن مخدوش می‌باشد و برای رفع این مشکل لازم است سازمان‌ها جدی‌تر نسبت به ارائه عملکرد خود اقدام کنند.

وی از جمله دستگاه‌هایی که دارای بیشترین رشد در ارزیابی دوره پنجم دولت الکترونیکی بودن را سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، انستیتوپاستور و شرکت تولید نیروی برق حرارتی برشمرد.

وی سازمان‌هایی که هنوز با خدمات الکترونیکی بهره‌مند نشده‌اند را نیز سازمان دندانپزشکی، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، سازمان غذا و دارو و سازمان بهزیستی عنوان کرد.

باقری اصل در مورد عملکرد وزارتخانه‌های دولتی در زمینه دولت الکترونیک اظهار کرد: از میان 20 وزارتخانه، وزارت اقتصاد، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری بیشترین بار دولت الکترونیک را به دوش می‌کشند.

وی اضافه کرد: وزارتخانه‌های کشور، ارشاد، بهداشت و آموزش پزشکی، کار، جهاد کشاورزی، ورزش، نفت، امور خارجه و همچنین قوه قضاییه و دادگستری تا امروز همتی برای راه‌اندازی دولت الکترونیک نداشته‌اند.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات همچنین از بهبود رتبه ایران در شاخص توسعه دولت الکترونیک و میزان الکترونیکی کردن خدمات در میان کشورهای جهان خبر داد و گفت: ما توانسته‌ایم رتبه خود را از 106 به 86 ارتقاء دهیم و وضعیت کشور را در میانگین جهانی این نوع خدمات بهبود بخشیم.

باقری اصل تاکید کرد: هر چند تعهد قانونی ما ارتقای 10 رتبه این شاخص است اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توان خود را برای ارتقای رتبه‌ای به کار خواهیم برد.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر سرویس‌های یکپارچه‌ای دولت آماده ارائه خدمات است اما تعداد زیادی از دستگاه‌ها اراده و آمادگی لازم برای ورود به این حوزه را ندارند.

باقری اصل در پایان سخنان خود تاکید کرد: دولت تدوین سند دولت هوشمند با همکاری سازمان فناوری اطلاعات آغاز شده که این سند می‌تواند مبنای کار تا پایان دولت دوازدهم برای توسعه کاربری فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز