خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی وزیر صمت در گفت‌وگو با ایلنا:

روند نزولی قیمت خودرو ادامه می‌یابد/ خودرو‌های ناقص در حال تکمیل و تجاری شدن هستند

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۵۷۴

مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با حذف رانت و دلالی از بازار خودرو، روند نزولی قیمت‌ها ادامه خواهد یافت.

صادق نجفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو گفت: باتوجه به سیاست‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص ساماندهی بازار خودرو، در هفته‌های آتی شاهد کاهش قیمت‌ها در این بخش خواهیم بود.

مشاور عالی وزیر صمت ادامه داد: سیاست‌های وزارت صمت و برنامه‌ریزی خودروسازان در زمینه افزایش تولید با موفقیت همراه بوده که این امر موجب تسریع در عرضه خودرو به بازار و کاهش تقاضا در این بخش شده است.

وی با اشاره به وجود خودرو‌های ناقص دارای کسری قطعات در پارکینگ‌های خودروسازان افزود: این خودروها به‌سرعت در حال تکمیل و تجاری شدن هستند و با عرضه آن‌ها، سیر نزولی قیمت‌ها در بازار ادامه خواهد یافت.

نجفی در خصوص مؤثربودن پویش ملی بومی سازی قطعات خودرو گفت: برای اجرای این پروژه، برنامه مناسبی از سوی خودروسازان به‌اجرا درآمده و به‌نظر می‌رسد در ماه‌های آتی شاهد توسعه همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع قطعه‌سازی در زمینه ساخت قطعات پیشرفته خودرویی خواهیم بود.

وی درباره طرح‌های فروش خودرو نیز اظهارکرد: این طرح‌ها با هدف تنظیم بازار خودرو به اجرا درآمده و همزمان با افزایش تولید و فروکش کردن تقاضای کاذب و هیجانی بازار، در مسیر دستیابی به اهداف مدنظر قرار دارد.

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: برنامه کلان وزارت صمت در حوزه خودروسازی، تاکنون موفقیت‌آمیز بوده و با ادامه روند کنونی، تا پایان امسال، شرایط تولید، فروش و تأمین قطعات و مواد اولیه این صنعت، به حالت عادی باز خواهد گشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز