خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون تهران بیان کرد:

نمی‌گذاریم استقلال و پرسپولیس خصولتی شوند/ استراماچونی ساعت 2 نیمه شب امضا کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۵۰۶

رییس اتاق تعاون تهران اظهار داشت: مطابق اصل 44 قانون اساسی باشگاه‌ها باید خصوصی‌سازی شوند و به صورت تعاونی در اختیار عموم قرار بگیرند در روزهای اخیر نیز پیشکسوتان استقلال یک شرکت سهامی عام ثبت کردند

به گزارش خبرنگار ایلنا در نشست خبری اسماعیل خلیل زاده وی در خصوص قرارداد استراماچونی سرمربی استقلال گفت: هیئت مدیره مقرر کرد آقایان خطیب و ماجدی با ایشان در ترکیه مذاکره کنند و توافق نیز حاصل شد اما به محض انتشار خبر جو بسیار منفی در رسانه‌ها به وجود آمد به طوری که ایشان دو نفر از دستیاران خود را برای بررسی شرایط کشور ما به ایران بفرستند این دو نفر نیز هفته گذشته از زمین و امکانات باشگاه دیدن کردند و کذب بودن جوسازی‌های اخیر بر علیه کشورمان و استقلال را بازدید کردند و کذب بودن جوسازی‌های رسانه‌ها را تایید کردند.

وی افزود: در نتیجه دیشب ساعت 2 قرارداد استقلال از طرف استراماچونی امضا به باشگاه ایمیل شد که بر اساس آ‌ن اشیان به همراه دو دستیار سالانه 700 هزار یورو دریافت می‌کنند.

وی در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: مطابق اصل 44 قانون اساسی باشگاه‌ها باید خصوصی‌سازی شوند و به صورت تعاونی در اختیار عموم قرار بگیرند در روزهای اخیر نیز پیشکسوتان استقلال یک شرکت سهامی عام ثبت کردند و اعضای هیئت موسس آن مشخص شد و قرار است درخواست خود را برای گرفتن این باشگاه ارائه دهند.

 خلیل زاده تصریح کرد: اتاق تعاون به شدت دنبال خصوصی سازی این واحدها است و از خصولتی شدن آن جلوگیری خواهد کرد. بنده به عنوان نماینده اتاق  تعاون در استقلال و یکی از دوستان دیگرم در پرسپولیس به صورت جدی به دنبال این امر هستیم.

نایب رئیس اتاق تعاون ایران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در خصوص مطالبه ۱۸ هزار میلیاردی بخش تعاون از دولت، بابت درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها به بخش خصوصی گفت: عملاً حتی همگی شرکت هایی که به بخش خصوصی واگذار شده است نیز، موفق نبوده اند.

وی درباره تهاتر این بدهی با دولت و ورود سازمان برنامه و بودجه به این موضوع نیز گفت: در این خصوص اقداماتی در حال انجام است که طی ۲۰ روز آینده، حتماً در این خصوص، اطلاع رسانی خواهیم کرد؛ اما متاسفانه از زمان اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی تا به امروز، ریالی از سهم ۳۰ درصدی بخش تعاون از محل واگذاری ها، پرداخت نشده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های مرزنشینان کشور در بخش دیگری از اظهاراتش، با انتقاد از فرایند توزیع کارت بازرگانی به مرزنشینان گفت: متاسفانه به دلیل اینکه وزارت بازرگانی وقت، توزیع کارت های بازرگانی در مرزها را به یک شرکت واگذار کرده بود، بسیاری از مرزنشینان موفق به دریافت کارت بازرگانی نشدند؛ بر این اساس، یا اینکه کارت بازرگانی به دست مرزنشین نمی رسد، یا اینکه مرزنشینی که درآمد کافی ندارد، تمکن مالی برای پرداخت هزینه در قبال دریافت کارت بازرگانی را هم ندارد.

خلیل زاده درخصوص رفع مشکل توزیع کارت بازرگانی به مرزنشینان نیز گفت: خوشبختانه وزیر صنعت و آقای شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیر رفع این موضوع هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز