خبرگزاری کار ایران

درخواست گازپروم از اوپک پلاس برای افزایش تولید

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۳۶۱

در حالیکه به اجلاس اوپک در ماه جولای نزدیک می شویم طرفداران و مخالفان کاهش تولید کارزاری برای به نتیجه رسیدن اهداف خود به راه انداخته اند. در این بین شرکت های روسی موافق افزایش تولید نفت هستند

به گزارش ایلنا به نقل از اویل پرایس، «الکساندر دیوکوف» رئیس شرکت گازپروم از اوپک و شرکای آن خواسته است توید نفت خود را افزایش دهند تا بازار جهانی از لحاظ عرضه و قیمت نفت به ثبات برسد. موضع وی در حالی اتخاذ می‌شود که روسیه نسبت به درخواست افزایش تولید از سوی عربستان پاسخ منفی داده است.

دیوکوف گفت: «در حالی که شرکای ما آماده افزایش تولید جهانی نفت هستند روسیه نسبت به این افزایش مقاومت می‌کند. از طرفی قیمت بین ۵۵ تا ۶۵ دلار را نیز برای تولیدکننده روس معقول می‌دانیم.»

همیطور «ایگور سشین» رئیس شرکت «روس‌نفت» روسیه نیز اعلام کرده است: «کاهش تولید به ضرر شرکت‌های روسی خواهد بود چون در این صورت بازار سهام را به شرکت‌های آمریکایی واگذار خواهیم کرد.»

سشین در ادامه گفت: «آیا این معقول است در شرایطی که آمریکا در حال افزایش تولید است، ما تولید خود را کاهش دهیم؟ معلوم است که آنها سریعا جای ما را در بورس انرژی خواهند گرفت.»

در حالی که به نشست اوپک پلاس در جولای نزدیک‌تر می‌شویم، احتمالا از این نوع اظهارنظرها بیشتر خواهیم شنید. این در حالی است که روسیه به دلیل آلودگی نفتی منطقه دروژبا مجبور به کاهش تولید به صورت طبیعی بوده است.

در همین موقع طرفداران کاهش تولید و در نتیجه افزایش قیمت نفت به کمپین تبلیغاتی خود نیز ادامه می‌دهند. این در حالی است که قیمت نفت به دلیل حادثه دریای عمان و انفجار در دو کشتی حامل سوخت قیمت نفت را تا سه دلار بالا برد که البته در پایان همان روز قیمت این سوخت روند باثباتی را طی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز