خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

تخلیه روزانه ۱۱ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام خمینی/ همزمان ۲۵ کشتی دیگر در انتظار پهلوگیری برای تخلیه بار هستند

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۰۷۷

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه برخی از وارد کنندگان از وضعیت موجود در ترخیص کالا گلایه دارند، گفت: تشریفات گمرکی و ترخیص کالاهای وارداتی نباید با افراط همراه باشد و از این بابت نیاز است در ارائه خدمات توسط اداره استاندارد و نهادهایی مانند دامپزشکی هماهنگی بهتری صورت بگیرد.

فرهاد دژپسند در نشست با فعالان اقتصادی و تجار داخلی که در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) برگزار شد، اظهارداشت: لازم است در ترخیص کالاهای اساسی وارداتی هماهنگی‌های بیشتری بین دستگاه‌های مسئول از جمله اداره استاندارد و نیز دامپزشکی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بین ادعای فعالان اقتصادی با آنچه مقامات مسئول در خصوص مدت زمان ترخیص کالا بیان می‌کنند فاصله زیادی وجود دارد که برای رفع این فاصله بررسی‌های بیشتری انجام خواهد شد تصریح کرد: برای روشن شدن علل نارضایتی وارد کنندگان از کندی روند انجام تشریفات، یک فرم خاص طراحی و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: دامپزشکی و جهاد کشاورزی اعلام کرده‌اند که قبل از فرآیند اظهار کالا از سوی وارد کنندگان امکان کنترل کیفی را دارند و به همین منظور لازم است همکاری‌های بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: برای سرعت در کارها بهتر است که نمونه برداری از کالاها در آزمایشگاه‌های بخش خصوصی منطقه صورت بگیرد و دیگر این نمونه‌ها به آزمایشگاه مرجع، ارجاع نشوند و اگر در این رابطه نیاز به مجوزی است، آن را پیگیری می‌کنیم.

این عضو هیئت دولت در ادامه با تاکید بر کاهش مدت زمان معطلی کشتی‌های وارداتی، گفت: ضروری است که تخلیه کشتی‌ها در بندر سرعت بیشتری داشته باشد تا شاهد بهبود هرچه بیشتر وضعیت ترخیص کالا در بندر امام خمینی (ره) باشیم.

دژپسند با اشاره به اینکه روزانه بخشی از کالاهای مورد نیاز کشور از ۱۱ فروند کشتی در این بندر تخلیه می‌شود، گفت: در همین مدت زمان نیز تعداد ۲۵ کشتی دیگر در انتظار پهلو گیری در بندر امام هستند تا بتوانند وارد مرحله تخلیه بار شوند.

وزیر اقتصاد همچنین خاطر نشان کرد: کشورمان در بخش تجارت فرامرزی طی سال میلادی ۲۰۱۹ توانسته جایگاه خود را ۴۱ رتبه بهبود ببخشد و با این وجود نیز لازم است همکاری با فعالان اقتصادی بیشتر انجام داد.

وزیر اقتصاد و دارایی برای سفری یک روزه صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه اهواز وارد خوزستان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز