خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

تحریم‌ پتروشیمی یک نمایش سیاسی است/ 15 طرح در سال 99 افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۶۸۷

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تحریم‌های اعمال شده ازسوی آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران را نمایشی سیاسی دانست که اثری بر تولید و صادرات محصولات این صنعت نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهزاد محمدی در حاشیه امضای دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان در جمع خبرنگاران درباره تحریم‌های صنعت پتروشیمی گفت: بحث تحریم موضوع جدیدی برای صنعت پتروشیمی نیست و از سال ۹۲ ما درگیر این مسائل هستیم و اتفاقا در همین شرایط توانستیم تولید و فروش متناسبی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌های اعمال شده برای صنعت پتروشیمی اثری بر بخش تولید و صادرات ما نخواهد داشت ، افزود: ما بدون توجه به تحریم به دنبال توسعه و تولید در این صنعت هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد برنامه‌ای را که برای تأمین ارز داشتیم تأمین کردیم و پیش‌بینی می‌شود در فاز ساخت هاب پارسیان حداقل تا ۱۵ هزار نفر درگیر اجرای این پروژه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه سه طرح پتروشیمی متانول کاوه، بوشهر و الفین ایلام امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که در مجموع ۵ میلیون تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور اضافه خواهند کرد، گفت: ۱۵ طرح دیگر نیز در سال ۹۹ افتتاح خواهند شد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه در تأمین کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی با وجود تحریم‌ها مشکلی وجود ندارد و ما هم تولید و هم تأمین لازم را داریم، افزود: بحث تحریم‌ها از سوی آمریکا بیشتر یک نمایش سیاسی است تا موضوعی که بتواند تأثیری داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز