خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی مطرح کرد:

تعریف 14 طرح پتروشیمی در پارسیان/15 میلیون تن به ظرفیت فروش کشور اضافه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۶۶۶

معاون وزیر نفت حجم سرمایه‌گذاری در 14 طرح پیش‌بینی شده در منطقه ویژه پارسیان را 19.5 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در فاز اول 14 طرح پیش‌بینی شده که از این تعداد 15 میلیون تن به ظرفیت فروش کشور اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهزاد محمدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شرکت صنایع ملی پتروشیمی و سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن که به منظور ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمیایی و پتروپالایشگاهی در منطقه ویژه پارسیان که با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: در صنایع پتروشیمی از 55 مجتمع صنعتی 16 مجتمع در عسلویه متمرکز و در حال تولید هستند.

وی افزود: طرح‌های پتروشیمی در دو فاز تعریف شده که از 30 طرح 17 طرح در حال پیشرفت و 13 طرح باقی مانده در حال تامین مالی و دانش فنی هستند.

مدیرعامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم 15 فاز به افتتاح رسید؛ به این معنا که خوراک قابل توجهی تهیه شده و اتان، متان، پروپان و بوتان به میزان لازم در دسترس است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر در غرب عسلویه فضای توسعه نداریم به همین دلیل به شرق این منطقه معطوف شده‌ایم. منطقه ویژه پارسیان توسط ایمیدرو تاسیس شده و در حال تامین زیرساخت‌های منطقه هستند. با همکاری ایمیدرو توسعه طرح‌های پتروشیمی و فلزی در شرق عسلویه اجرایی خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه امکانات و منابع خوراک مهمترین عامل توسعه در منطقه هاب پارسیان است، ابراز امیدواری کرد: به تناسب پیشرفت زیرساخت‌ها، پتروشیمی نیز در این منطقه گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در فاز اول 14 طرح پیش‌بینی شده که از این تعداد 15 میلیون تن به ظرفیت فروش کشور اضافه می‌شود.

معاون وزیر نفت حجم سرمایه‌گذاری در 14 طرح پیش‌بینی شده در منطقه ویژه پارسیان را 19.5 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: با حمایت‌های وزارت نفت امیدواریم شاهد گسترش عسلویه باشیم و با همکاری ایمیدرو اسباب توسعه هرمزگان محقق شود.

به گزارش ایلنا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ایمیدرو دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان را با هدف ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی این منطقه امضا کردند.این تفاهم‌نامه همکاری میان بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و خداداد غریب‌پور، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) امضا شد.این یادداشت تفاهم ضمن تسهیل استقرار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، سبب شتاب بخشیدن به عملیات اجرایی طرح های پتروشیمی این منطقه می‌شود.قرار است در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان امکان تولید ۱۵ تا  ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز