خبرگزاری کار ایران

خطر کاهش رشد اقتصادی طولانی‌مدت کره‌جنوبی

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۱۵۳

کره‌جنوبی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قطعات اکترونیکی جهان با شروع جنگ اقتصادی با مشکلات زیادی همچون گران شدن مواد اولیه و همینطور میکروچیپ‌ها مواجه شد. تولید ناخالص داخلی این کشور به تبع کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، کره‌جنوبی اعلام کرد که در صورت تداوم افزایش تنش‌ها در اقتصاد جهانی این کشور با ریسک کاهش رشد اقتصادی در طولانی‌مدت مواجه خواهد بود.

«یون جانگ وون» وزیر اقتصاد کره‌جنوبی برخلاف گفته پیشین خود در ماه می مبنی بر رشد اقتصادی رو به بالای این کشور به‌رغم مشکلات جهانی، گفت: «در سه ماهه اول سال جاری با تنش‌های زیادی در سطح بین المللی روبه‌رو بودیم که اقتصاد ما را با چالش مواجه کرد. مسائلی همچون جنگ تجاری و بحث گران شدن میکروچیپ‌ها.»

چشم‌انداز ناامید کننده چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا و پیشتاز تکنولوژی این قاره در حالی ست که تولید ناخالص داخلی سه ماه اول این کشور برای نخستین بار بعد از  سال ۲۰۱۲ میلادی با چهار دهم درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

یون همینطور افزود: «اقتصاد ما در حال عبور از این مساله است و آمارها حاکی از این خواهد بود که ما کمبود ماه می را جبران خواهیم کرد».

وی در ادامه گفت: «در صورتی که تورم ما روی مقدار یک درصد باقی بماند، شاهد کاهش قیمت‌های افزایش یافته خواهیم بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز