خبرگزاری کار ایران

شریعتی در گفت‌وگو با ایلنا:

کاغذبازی‌های اداری در شرایط فعلی باید به حداقل برسد/ وزیر صمت از ظرفیت جلسات سران قوا استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۸۶۶

رئیس کمیته صنایع غذایی اتاق بازرگانی گفت: تامین مواد اولیه از مهمترین چالش‌های بخش صنعت کشور است؛ به طوری‌که اکنون کمتر واحدی می‌تواند برنامه ریزی تولید داشته باشد و یا به مشتریان خود زمان دقیق تحویل کالا را اعلام کند. پس انتظار داریم به محض رسیدن کالا به کشور در کمترین زمان ممکن مواد به کارخانه فرستاده شود.

علی شریعتی رئیس کمیته صنایع غذایی اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص لزوم حمایت از تولید کنندگان و تشویق آنها گفت: در شرایط جدید اقتصادی در حالی که ما درگیر یک جنگ اقتصادی با قوی‌ترین اقتصاد دنیا هستیم برگزاری مراسمی همچون روز صنعت و حضور مسئولان عالیرتبه و تجلیل از صنعتگران بخش خصوصی واقعی می‌تواند روحیه این سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی را تقویت کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: فارغ از اینگونه مراسم‌ها مسئولین نیز باید به صورت عملی نشان دهند که چقدر به فکر تولیدکنندگان هستند. ما به مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی دولت خصوصا در بخش بین المللی آگاه هستیم اما انتظار داریم حالا که این محدودیت‌ها وجود دارد در بخش داخلی مشکلات به حداقل برسد به طور مثال وقتی با طی کردن مسیرهای دشوار و دور زدن تحریم‌ها به هر ترتیبی که شده مواد اولیه خریداری و به بندر می‌رسد دیگر برای ترخیص آن از گمرک، بوروکراسی‌های طولانی وجود نداشته باشد و در حداقل زمان ممکن، بار ترخیص شود.

شریعتی تصریح کرد: تامین مواد اولیه از مهمترین چالش‌های بخش صنعت کشور است به طوری که اکنون کمتر واحدی می‌تواند برنامه ریزی تولید داشته باشد و یا به مشتریان خود زمان دقیق تحویل کالا را اعلام کند پس انتظار داریم به محض رسیدن کالا به کشور در کمترین زمان ممکن مواد به کارخانه فرستاده شود البته خبرهایی مبنی بر هماهنگی وزارت صمت با وزارت اقتصاد جهت کاهش این زمان شنیده شده که امیدواریم آقای رحمانی این مسئله را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

وی با اشاره به بوروکراسی طولانی در بخش صنعت کشور گفت: قوانین زائد و موازی باعث شده که کاغذبازی و بوروکراسی در بخش صنعت و تجارت کشور آن‌قدر زیاد باشد که برخی عطای کار کردن را به لقای آن ببخشند. در شرایط فعلی و برگزاری جلسات سران سه قوه که در راستای تسهیل فعالیت در اقتصاد کشور است و مصوبات آن دیگر نیازی به طی کردن پروسه‌های طولانی اداری ندارد وزیر صمت می‌تواند با مشورت بخش خصوصی و تشکل‌ها پیشنهادات خود را به رئیس‌جمهور برای طرح در این جلسات ارائه کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در روز صنعت سال ۱۳۹۸ شاهد اعلام خبرهای خوبی برای بخش صنعت و بخش خصوصی واقعی از سوی مسئولان ارشد نظام باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز