خبرگزاری کار ایران

آشفتگی بورس آسیایی در پی تشدید تنش تجاری آمریکا و مکزیک

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۵۳۲

در پی بیم‌ و امیدها از اعمال یا تعویق تعرفه‌های آمریکا بر کالاهای مکزیکی، بازارهای آسیایی با تنش‌های زیادی در این بین روبه‌رو بوده اند. انتشار نرخ بیکاری آمریکا نیز در این میان بی‌تاثیر نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بازارهایی آسیایی در امروز- جمعه – به دلیل دست نگه داشتن سرمایه‌گذاران از خرید و فروش به دلیل نگرانی از بابت احتمال شروع جنگ تجاری مکزیک و آمریکا دچار نوسان بود و باعث سردرگمی بازار های آسیایی شد.

بیشترین تغییر در «ام اس سی آی» با چهار صدم درصد بیشتر به وقوع پیوست که چشم به یک جهش شش دهم درصدی دیگر نیز داشت.

نیکی ژاپن در سه دهم درصد صعود آرام گرفت در حالی که بورس کره‌جنوبی پنج دهم درصد کاهش را به خود دید. این در حالی است که «اس اند پی» روند بدون تغییری را طی کرد.

مکزیک و مقام‌های آمریکایی در حالی روز دوم مذاکرات را بر سر مسائل تجاری و مهاجرتی طی می‌کنند که ظاهرا دونالد ترامپ با تعویق اعمال این تعرفه ها موافق است.

این تصمیم مقطعی ترامپ باعث شد که شاخص «داو جونز» به میزان ۷۱ صدم درصد و «اس اند پی» به مقدار ۶۱ صدم درصد و همینطور «نزدک» ۵۳ صدم درصد رشد داشته باشد. در این میان عدم اطمینان به دلیل انتشار آمار اشتغال آمریکا و همینطور بحث تعرفه‌ها  سرمایه‌گذاران را از هر اقدام سرسختانه و ریسکی بازداشته است.

پیش‌بینی‌های بازار برای افزایش اشتغال ۱۸۵ هزار نفری در ماه می وهمینطور ثبات آمار بیکاری در عدد سه و شش دهم درصد برخلاف نگرانی‌ها در مورد کاهش نرخ اشتغال در بخش خصوصی بود.

تغییر ناگهانی در پیش‌بینی‌های فدرال رزرو روند افزایشی دلار را به تعویق انداخت تا جایی که در میزان کاهش هفت دهم درصدی خود باقی ماند و در مقایسه با سبد ارزهای دیگر در مقدار ۹۷ و دو صدم درصد قرار گرفت. دلار در مقابل ین ژاپن نیز مقدار ثابتی داشت و به میزان ۱۰۸ و ۴۴ صدم مبادله شد. همینطور یورو که روند صعودی داشته است به میزان یک دلار و ۱۲ سنت معامله شد.

در بازار طلا نیز همه حرف و حدیث ها در بین سرمایه گذاران نهایتا به این منجر شد که طلا در روند افزایشی ۱۵ هفته‌ای خود در رقم یک هزار و ۳۳۳ دلار به ازای هر اونس باقی بماند.

قیمت نفت پس از یک هفته چالش همراه با ابهامات و عدم شفافیت در عرضه و تقاضا مقداری افزایش یافت به طوریکه نفت برنت با ۵۹ سنت افزایش به رقم ۶۲ دلار و ۲۶ سنت رسید. نفت خام آمریکا در همان رقم افزایش ۵۸ سنت خود باقی ماند و به عدد ۵۳ دلار و ۱۷ سنت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز