خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش قیمت مصوب کمپوست قارچ/ اخلال در بازار توسط دلالان شناخته شده!/ پرونده شکایت‌مان از دلالان به جای نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۱۷۱

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران از کاهش قیمت مصوب هرکیلوگرم کمپوست قارچ از یک هزار و 27 تومان به 985 تومان با هدف کاهش هزینه تولید پرورش‌دهندگان قارچ و ادامه بقای آن‌ها خبر داد.

محمدحسن افشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه هزینه تمام شده تولید قارچ نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: هزینه تمام شده تولید هرکیلوگرم قارچ در سال گذشته 8 هزار و 900 تومان بود که امسال به حدود 12 هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: افزایش هزینه تولید قارچ درحالی است که قیمت خرید آن از تولیدکنندگان چندان تغییری نداشته است.

به گفته افشار، در حال حاضر هر کیلوگرم قارچ از تولیدکننده 8 هزار تومان خریداری می‌شود که 4 هزار تومان به زیان آن‌هاست.

وی قیمت مناسب خرید هر کیلوگرم قارچ از تولیدکنندگان با در نظر گرفتن حداقل 20 درصد سود را بیش از 14 هزار تومان عنوان کرد.

افشار از دیگر عوامل موثر بر زیان پرورش‌دهندگان قارچ را حضور دلالان شناخته شده و جوسازی آن‌ها در بازار برشمرد و گفت: این دلالان با راه‌اندازی کانال و از طریق سایت‌های اینترنتی قیمت خرید قارچ از پرورش‌دهندگان را پایین نگه می‌دارند تا سودهای کلانی را برای خود رقم بزنند.

وی توضیح داد: دلالان با جو سازی در بازار از طریق کانال و سایت‌های اینترنتی قیمت خرید روز را به نفع خود اعلام و بر اساس آن اقدام به خرید می‌کنند.

افشار حداقل سود دلالان در هر کیلوگرم قارچ را یک هزار تا 2 هزار تومان عنوان کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که اقدام انجمن برای مقابله با برهم زنندگان بازار چه بوده است، گفت: انجمن پرونده قضایی را برای این افراد تشکیل داده است، اما تا امروز به نتیحه‌ای نرسیده‌ایم.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران همچنین کاهش قیمت مصوب کمپوست قارچ از یک هزار و 27 تومان به 985 تومان با همکاری تولیدکنندگان کمپوست با هدف کاهش هزینه‌های تولید پرورش‌دهندگان و راه اندازی صندوق قارچ را از دیگر اقدامات این انجمن برای ادامه بقای تولید برشمرد.

افشار در پایان تاکید کرد: انجمن ابزاری برای مقابله با دلالان و برهم زنندگان بازار ندارد و تنها می‌تواند متوسل به مراجع قضایی شود و یا هزینه تولید را برای تولیدکننده با اقدامات ذکر شده تا حدی کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز