خبرگزاری کار ایران

تکلیف شرکت نفت برای تحویل قیر رایگان به منظور آسفالت راه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۹۱۱

وزارت نفت پیش نویس آیین نامه اجرایی تحویل حداقل ۴ میلیون تن قیر رایگان برای آسفالت راه‌ها را به دولت ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ وزارت نفت پیش نویس آیین نامه اجرایی تحویل حداقل ۴ میلیون تن قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی را برای آسفالت راه‌های فرعی و روستایی و معابر شهر‌ها به دولت ارائه کرد.

بر اساس بند (هـ) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸، شرکت ملی نفت ایران مکلف است حداکثر مبلغ ۶۰۰ هزار میلیارد ریال معادل حداقل چهارمیلیون تن مواد اولیه قیر (vb) رایگان از منابع دریافتی بابت خوراک مایع تحویلی به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها را به صورت ماهانه به حسابی که نزد خزانه داری کل کشور افتتاح می‌شود، واریز کند.

همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است صد درصد (۱۰۰%) مبالغ واریزی را به صورت ماهانه به دستگاه‌های اجرائی ذی ربط در سقف سهمیه‌های زیر به صورت همزمان برای خرید قیر مصرفی مورد تأیید سازمان ملی استاندارد ایران و تأمین سایر هزینه‌های اجرای آسفالت طرح‌های مربوط تخصیص دهد. خزانه داری کل کشور مکلف است مبلغ تخصیص داده شده را به صورت کامل پرداخت و براساس موافقتنامه متبادله با شرکت مذکور تسویه حساب کند:

۱- ۴۸ درصد اعتبار برای آسفالت راه‌های فرعی و روستایی و روکش آسفالت شبکه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی و عشایری و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری، طرح‌های مسکن مهر و فرودگاه‌های کشور، در اختیار وزارت راه و شهرسازی

۲- ۱۷ درصد اعتبار برای آسفالت معابر شهر‌های با جمعیت زیر پنجاه هزار نفر در اختیار وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور)

۳- ۱۱ درصد اعتبار برای انجام عملیات خاک پوش (مالچ پاشی کردن) سازگار با محیط زیست مورد تأیید سازمان ذی ربط، در اختیار وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور)

۴- ۱۹ درصد اعتبار برای آسفالت معابر و بهسازی روستا‌ها و انجام طرح (پروژه)‌های مشارکتی با دهیاری‌ها در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

۵- پنج درصد اعتبار برای نوسازی مدارس و دانشگاه فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور)

دستگاه‌های اجرائی موضوع این بند موظفند سهم استانی اعتبار موضوع این بند را حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه تعیین و در اختیار ادارات کل استانی خود قرار دهند تا با توجه به پیشرفت فیزیکی طرح‌های در دست اجراء و فصل کاری آن استان براساس دستورالعمل صادره توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در طرح‌های خود هزینه کنند.

تهاتر هزینه‌های اجرای آسفالت، قیراندود (ایزولاسیون)، عایق کاری و همچنین تأمین مابه التفاوت مالی توسط کارفرما فقط برای این امور با تأیید مسئولان دستگاه‌های اجرائی استانی ذی ربط، با تحویل قیر رایگان (به میزان معادل ارزش ریالی روز آنها) در سقف بودجه مصوب پس از اعلام به خزانه بلامانع است. خزانه مکلف است از طریق حساب‌های استانی ذی ربط خود، معادل ارزش ریالی قیر مازاد تحویلی مربوط به هر یک از طرح‌ها و دستگاه‌ها را به منظور اعمال حساب لحاظ کند. قیر مورد نظر موضوع این بند باید از لحاظ مقداری به صورت صد درصد (۱۰۰%) تحویل شود.

گزارش عملکرد این بند به صورت سه ماهه توسط دستگاه‌های اجرائی ذی ربط به کمیسیون‌های «انرژی»، «برنامه و بودجه و محاسبات» و «عمران» مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال می‌شود.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات موظف است پس از رسیدگی، گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

بر این اساس وزارت نفت به منظور اجرا و تعیین تکالیف قانونی دستگاه‌های ذی‌ربط آیین‌نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ ارائه کرده است و این پیش نویس در حال طی تشریفات قانونی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز