خبرگزاری کار ایران

آمریکا مقام اول شاخص رقابت جهان را به سنگاپور و هنگ کنگ واگذار کرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۸۴۷

شاخص رقابت معیاری برای اندازه‌گیری جمعی شاخص‌های توسعه است که توسط موسسه اقتصادی «آی ام دی» مستقر در سوئیس منتشر می شود. این شاخص بر ثبات اقتصادی و آرامش سرمایه‌گذاران تاکید دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، برای اولین بار در ۹ سال گذشته آمریکا مقام اول شاخص رقابت اقتصاد دنیا را از دست داد و به مقام سوم نزول پیدا کرد. این در حالی است که سنگاپور در مقام اول و همینطور هنگ‌کنگ در مقام دوم قرار دارد. ایالات متحده آمریکا مقام اول را به خاطر سیاست های مالیاتی جدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور و  کاهش صادرات قطعات میکروچیپ و همینطور نوسانات دلار از دست داد. چین رقیب تجاری آمریکا در مقام چهاردهم قرار دارد.

این مطالعه ۲۳۵ شاخص را در میان ۶۳ کشور تحت بررسی قرار داده است. از میان این شاخص‌ها می‌توان به تولید ناخالص داخلی و همینطور همبستگی اجتماعی، نرخ بیکاری، مخارج دولت در بخش درمان و آموزش، فساد و جهانی‌سازی اشاره کرد.

تعداد زیادی از کشورهای شرق آسیا را می‌توان در بین ۱۵ کشور اول جست‌وجو کرد. اندونزی با ۱۱ پله صعود به مقام سی و دوم رسیده است که بیشترین رشد را در بین کشورهای منطقه دارد. این مساله به دلیل رشد توسعه اجتماعی و توسعه زیر ساخت‌ها بوده است.

این درحالیست که شاخص رقابت در اروپا کاهش داشته است. یکی از دلایل آن مسئله برگزیت است. به طور مثال بریتانیا با سه پله سقوط به مقام بیست و سوم رسیده است. بیشترین رشد را ایرلند با پنج پله صعود داشت که به دلیل رشد اقتصادی بالا اکنون در مقام هفتم این لیست قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز