خبرگزاری کار ایران

هوآوی علیه دولت آمریکا طرح شکایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۲۲۰

در پی اختلافات پکن و واشنگتن، شرکت هوآوی به دلایل مختلف تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است و اکنون این شرکت قصد دارد در اقدامی متقابل، علیه دولت آمریکا طرح دعوی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شرکت هوآوی علیه تحریم‌های آمریکا شکوائیه‌ای در دادگاه ارائه می‌کند. این شکواییه در دادگاه منطقه‌ای شرق تگزاس مطرح شد که در واقع شکوائیه‌ای تکمیلی بر آنچه که در مارس گذشته ارائه شده بود، به شمار می‌رود.

در لایحه ارائه شده به کنگره آمریکا از ارتباط تمامی شرکت‌های وابسته به هوآوی با شرکت‌های آمریکایی جلوگیری شده بود و استفاده از ادوات و تجهیزات مخابراتی این شرکت در هر سازمان دولتی ممنوع اعلام شد.

چین و شرکت هوآوی هر گونه ارتباط با یکدیگر را رد کرده‌اند و هر گونه اتهام آمریکا مبنی بر افشای اطلاعاتی را بی‌اساس خواندند.

«گلن ناگر» همکار موسسه «جونز دی» و مشاور شرکت هوآوی به رویترز گفت: «دادگاه ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که مطابق یک برنامه زمان‌بندی، اظهارات طرفین دعوا را خواهد شنید.»

بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی جهان پس از اعمال تحریم‌های آمریکا قادر نخواهد بود با شرکت‌های این کشور تجارت انجام دهد و به لیست سیاه دولت آمریکا وارد شده است.

معاون حقوقی شرکت هوآوی اعلام کرده است که این شرکت در حال شکل دادن اقدامات متقابل و شکایت از دولت آمریکاست. وی دلیل این شکوائیه را به خطر انداختن فرصت‌های شغلی هزار و ۲۰۰ تولید کننده صنعتی و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان در ۱۷۰ کشور خوانده است.

شرکت هوآوی که مهلت ۹۰ روزه از سوی دولت آمریکا دارد، در طول این مدت می‌بایست جایگزین دیگری برای شرکت‌های طرف معامله خود پیدا کند.

«وینسنت پانگ» معاون ارشد شرکت هوآوی اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت باعث خواهد شد که حتی ما دایره تجارتمان را بیشتر کنیم و بازار متفاوتی را برای خودمان پیدا کنیم.

وال استریت ژورنال نیز نوشت که اقدام آمریکا علیه هوآوی غیر قانونی است چرا که حتی فرصت تجدید نظر به این شرکت چینی را نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز