خبرگزاری کار ایران

امروز هیچ نفتی در بورس معامله نشد/ تداوم عرضه؛ فردا

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۹۸۹

قطعا تداوم عرضه، خرید و فروش نفت خام را روی ریل قرار خواهد داد و به مرور زمان بازار، خریداران و فعالان را جذب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امروز برای یازدهیمن بار نفت خام سنگین با حجم 2 میلیون بشکه و با قیمت 64 دلار و 29 سنت در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه شد، اما خریداری نداشت.

بر اساس دستورالعمل معاملات که به تصویب سازمان بورس رسیده اگر برای یک محصول تقاضایی نباشد در صورت رعایت مفاد عرضه می‌تواند به روز بعد منتقل شود که در واقع باید به درخواست عرضه کننده و ارسال درخواست توسط کارگزار صورت گیرد.

آنچه واضح است نفت خام معذوریت‌های خاص خود را دارد و خریداران این محصول نیز شرایط خاص‌تری دارند و با توجه به شرایط کشور به لحاظ تحریم مخصوصا محدودیت این کالا شرایط خرید و فروش نسبت به سایر کالاها متفاو‌ت‌تر است. اما مطابق قانون لایحه بودجه، شرکت نفت طبق تعهد خود یک هفته 2 میلیون بشکه نفت خام سبک، یک هفته 2 میلیون بشکه نفت خام سنگین و یک هفته هم 2 میلیون بشکه میعانات عرضه می‌کند.

لازم به ذکر است بر اساس گفته مسئولین امر و کارشناسان این حوزه قطعا تداوم عرضه، خرید و فروش نفت خام را روی ریل قرار خواهد داد و به مرور زمان بازار، خریداران و فعالان را جذب خواهد کرد. هر چند ریسک در معاملات این کالا بالا است و خریداران باید اقدامات مراقبتی بیشتری انجام دهند.

یادآور می‌شود؛ تاکنون 4 محموله نفت خام با حجم‌های 70هزار، 280 هزار، 35 هزار و 70 هزار بشکه در  بورس انرژی معامله شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز